lorna

Alla inlägg under februari 2011

Av lorna hanell - 27 februari 2011 11:20

Igår tog jag ett litet träningspass med Bonanza. Tyvärr så har jag inte hittat lusten att träna än, kan ju hoppas att den dyker upp när våren kommer. Hon blev lite halt för troligen hade hon gjort sig illa på skaren under promenaden tidigare under dagen.  Ingela körde ett pass vallning med Skoja. Är helt otroligt att se Skoja, hon är SÅ duktig.

 

Här väntar Puttan på att få hugga in på sin pannekake tårta.

 

  

 

Äntligen !!!  Den va finemang tyckte hon   

 

  

 

Även Luzzan fick pannkaka.( Dock inte pannekaketårta) Hon fyllde ju också 8 år.

 

  

 

Att ha en cocker i knät är ju inte några större problem, men................ en cocker och en Leonberger kan ge vissa problem. Katla har inte minsta hum om vad hon väger och hur stor hon är. Lollo blev i vilket fall dagen "offer" .

 

   

 

Tjipp Tjopp 

 

 

Av lorna hanell - 25 februari 2011 16:43

Mitt uppdrag som gudemor tar jag på största allvar. Att ha fått den äran jag stolt över. Witch Alias Puttan är en mycket speciell tjej. Hon pratar på ett mycket speciellt sätt. Högt och ljudligt om man säger så   

 

 

Hon kom i alla fall idag. Hennes födelsedag !

 

Jag hade gjort en liten tårta till finaste Puttan

 

   

Tror den smakade ganska bra   . 

Tjipp Tjopp 

 

 

 

Av lorna hanell - 23 februari 2011 11:41

Idag blir det bara lite bilder.

Undrar vad Katla tänker ?

 

 

 

Axel är "lite" snöig :)

 

 

Yrsa är inte så mycket bättre

 

 

 Bonanza väntar på att matte ska komma med bollen 

VART är bollen???????????  

   

JAG ska ha !!

 

   

 

Så har vi då efterarbetet...........Mycket snö som ska bort blir det.

 

  

Tjipp Tjopp      

Av lorna hanell - 21 februari 2011 18:18

Ska försöka bättra mig ! Det har inte hänt något speciellt faktiskt. Va ledig i helgen och va med lite när dom jobbade med fåren. Gjorde smörgåstårta i Fredags. Blev sådär otroligt sugen ni vet.... Nu kommer jag inte vara sugen på lääänge!!!! Den blev STOR så det blev frukost,middag och kvällsmat   .

Söndagen va inte kul!!! Jag hatar när slakt bilen kommer! Jag vet!!!! Så är livet men det hjälper inte mig när tankarna går som virvelvindar i huvudet. Jag får så mycket konstigt på hjärnan då.  Varje gång rinner tårarna när bilen åker. Kan ibland tycka att jag är extremt känslig men så tänker jag att hellre det än att vara kall och inte ha empati.

Ingela ringde och undrade om jag ville komma och filma lite när hon vallade med Skoja. Jag åkte upp till ladugården och där va även Anna. Det är SÅ kul att få stå bredvid och se " fröken" få lära sig nya grejer.Inte alltid lätt att förstå vad instruktören menar... eller hur Ingela   . Så tog vi en fika paus inne hos oss. Tror det va 13 hundar .Stackars Molle!! En höglöpande Yrsa som fjantade runt. Dom va dock skilda åt men vad hjälper det när Yrsa gick utanför och va som värsta fnasket   

Något på gång då ?? Nja... kanske blir bio i morgon. Trassel!! Tror det är en film jag kommer att gilla   

Idag har jag jobbat. En vecka med 2 arbetsdagar. fredag är nästa pass. Så nu ska jag fylla tiden i 3 dagar. Kommer att klara det har jag en känsla av. Om inte så får jag plocka fram min tavla jag broderar. Ja herregud !! Det är knappt jag tror det själv !  Jag brukar misslyckas kapitalt med allt vad handarbeten heter pga LITE dåligt tålamod med sådant.

Visst ja!!! Tror äntligen min rädsla att Axel ska sticka på promenaderna gett med sig. Ja i alla fall så länge snön ligger kvar. Han går nämligen bara ett par meter innan det är dax att "plocka" bort snön i päls och under tassar. Påtal om Axel så har han fått sig en ordentlig genomgång med borsten. Han ligger och snarkar när jag sliter i pälsen på honom. Bara någon plockar med honom så är han nöjd. Harriet har numera en något "kort" frisyr på ryggen. Tog maskinen så nu är alla cockrar skapligt lätt trimmade. Jag har inga som hellst planer på att ställa ut någon av dom igen.

Min "lilla" tjej och jag tränar lite i snövädret. 

Tack för kortet Ingela! 

 

Tjipp Tjopp 

 

Av lorna hanell - 16 februari 2011 16:13

Ja här har det inte hänt mycket eftersom jag drabbades av något elände i förrgår. Illamående och lite senare (ni som känner mig vet att jag normalt ALDRIG fryser) började frysa som en gris. Långkalsonger,joggingbyxor,2 tröjor,flismorgonrock samt 3 flislpädar framför brasan. Men nu tror jag att det börjat återgå till det normala igen.

Tog ett micro pass med lydnaden idag. Tanken va att köra Harriet men det blev att ändra planerna eftersom hon inte vill göra mycket när det va snö. Hon frös och tyckte det va trist så jag bytte till Bonanza.  Fick främmande av systerdotter och hennes yngsta tjej. Kan väl inte påstå att jag tyckte det va tråkigt att gå in . Blåste små jävlar och va inte speciellt skönt.

Axel är SÅ lycklig när det kommer barn som kan klappa honom HELA tiden.

 

 

När Jenny åkte så gick jag ut för att kolla på film som va tagen vid träning. Mycket intressant att se sig själv, man gör SÅÅÅÅ mycket helt omedvetet. Nu vet jag vad som måste tragglas. TORRGÅENDE! Ja ni läste rätt!!!! Fatta hur länge jag ska behöva traggla detta moment för att det ska fastna! Suck va trött jag blir. 

Fick en ide förut, om man skulle åka på bio!? Vid närmre eftertanke så blir det inget. Filmen börjar om 2,5 timme och jag hade tänkt vid 20. Men det går flera tåg. Vill så gärna se Trassel.  Nu blir det att säcka ihop i fotöljen ikväll istället.

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 12 februari 2011 14:31

Formfranska

smör

ost

creme fraice

räkor

Chili sås

Bred smör på skivan , skiva ost och lägg på. (det går åt 2 st sådana till en räkmacka)

Blanda Creme F , lite chilisås/sweet chili, svartpeppar och salt efter smak.  Tänk på att det inte får bli för mycket CF för då blir det för flytande. Ha i räkor.

Lägg brödet i stekpannan och lägg därefter en klick med "smeten" på och lägg ytterliggare en macka över.(med osten neråt)  Stek på medel värme tills brödet fått färg och osten börjat smälta , vänd och stek andra sidan.

Lycka till!

 

Vinterutsikt över sjön

 

 

     

 

Tjipp Tjopp 

Av lorna hanell - 10 februari 2011 14:52

Denna jäkla snö som ska vara tvunget att komma    Har slagit på ändan för första gången i år. Som tur va så slog jag mig inte så mycket utan är bara lite öm. Det är snöns fel! Förut såg man ju åtminstonde vart det va isgata!

I går va jag och Katla och Harriet på träning. Vi va i ett ridhus och det va kanon ! Fick ny uppgift att träna på. Känner mig som ett riktigt pucko när jag inte kan få till saker och ting. Men skam den som ger sig!

Idag har jag haft besök av systerdotter och en av hennes döttrar. Vi skulle en sväng till fåren, fy satan i gatan va halt det va på vägen! Det höll på att bli dikbesök    Shit ! Jag som ska jobba i morgon bitti !

Blir lite full i skratt åt vissa personer    Man kan ju undra vilken självinsikt man har ( eller snarare INTE).

Fick ett telefonsamtal idag som gladde mig. Trimkund som berättade att hon bara ville ha mig som "trimmare" eftersom hon blev sååå nöjd. Kul att höra! Så nu är det 2 tjejer inbokade till Måndag em.

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 7 februari 2011 12:59

Haft en jobb helg som sugit musten ur mig. 8-16 ledig 1,5 timmar för att sedan jobba 1730-2230. Blir ju inte så kul när man måste hitta på något att göra. I går hade jag nästan gjort vad som hellst för att få sova en timme. Funderade på att sitta i bilen och göra det men det va för kallt. Har blivit att jag åkt till HC och vandrat runt. Har dock gjort loppisfynd och nu har jag pimpat upp sovrummet med nya gardiner,ny fin sängkappa,duk samt kruka och blomma. Allt går i lila och det blev jätte fint   .

Idag hade jag tänkt vara orosmoment på kursen men den blev flyttad. troligen för att plan ser it som en spolad skridskoplan. Är ledig på onsdag när det är min ordinarie kurs. Tror jag har missat 2 grr så det ska bli skönt att komma igång och försöka hitta mottivationen igen. Nu är det nämligen så att den har inte visat sig på ett tag och jag VILL hitta den och kanske planera in lite tävlingar framöver.

Vill  framhålla att man ska försöka plocka fram det positiva i tillvaron. Blir lite trött på att höra om allt negativt. Hur trött/nere man än är så finns ju det alltid något positivt. Roade mig med att göra en lista. Dethär är vad jag kom fram till

Jag är tacksam/glad för:

Ha ett bra äktenskap

Familjen total sett

Ha ett jobb

Ha UNDERBARA vänner

Mina hundar

Att få vara frisk ( ja förutom dessa jäkla återkommande förkylningar)

Att leva/bo där vi gör

Att jag kan se humorn i det mesta och ha nära till skratt

Att känna jag är omtyckt för den jag är

Ja det är lite av det som jag kom fram till.

Visst är livet lite enklare om man rannsakar sig och tar fram det positiva!?

Fy bubblan vad jag är klok ibland      

Tjipp Tjopp

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards