lorna

Alla inlägg under mars 2013

Vet

Av lorna hanell - 28 mars 2013 21:22

Inte om man törs säga ordet....... Vår!!! Kan det vara möjligt eller är det bara lurendrejeri igen? I morgon skulle det komma enstaka snöbyar. Hmmm sist dom pratade om snöbyar höll det på i 2 dygn!!!!
Inte så mycket nytt, har gått på långledigheten och den lär väl försvinna fortare än kvickt som vanligt. Träningen är fruktansvärt seg för tillfället. Har haft en gigantisk huvudvärk i några dagar o det gör ju inte tränings suget större.
I går va jag lamm vakt. Gullade givetvis med Victoria. Hon är så söt så det är inte klokt! En tacka tyckte det va en bra idé att ligga på rygg, vilket det INTE är! Kändes skönt att jag kom när jag gjorde. Conny o Andreas va iväg och hämtade Ingelas nya bil. Efter typ 2 månaders letande så blev det Bingo!
Ska till ungarna på mat i helgen, mat ja !!! Fy sjutton så segt det är med vikt nedgången!!!!! Inte kul just nu! Jag står stilla och vissa dagar är ap trista. Men tjurskallig som jag är så håller jag i! I år ska Conny och jag kanske åka på semester!!!! TVÅ hela dagar ;). Har väldigt svårt att lämna hundarna men jag hoppas vi kommer iväg. Det behöver vi båda två! C har fått tid för röntgen av musklerna , håller tummarna att dom kan göra något åt den smärtan han har. Så väntar han på att läkaren som har hand om gift struman ska höra av sig. Det vore himla trevligt om han kunde få lite hjälp! Ständig smärta o orörlighet sätter sig liksom på humöret också.
Dom orden som jag nu ska skriva kommer jag troligen få äta upp men........ Jag längtar efter varmare väder! Nu menar jag inte 29grader utan ca 23-24. Blivit frusen och det vore underbart att få njuta av sommar o värme istället för att lida alla helvetes kval. Solen kommer jag ju aldrig att tåla men vore skönt att kunna tåla värmen bättre.
Sist men inte minst kommer en bild på Lilla Victoria

Av lorna hanell - 20 mars 2013 07:25

kvällen! (Trots klänning)En helt otroligt suverän 40 års fest. Fest föremålet själv va så otroligt vacker! Fina kläder , fint hår , smycken men finast va den otroliga utstrålningen. Du glödde verkligen Ingela!! Tack för en underbar kväll!!
Min debut med Katla är jag SÅ nöjd med! 158,5 poäng för Anders Svensson. Vi nollade inget o jag va tårögd ( som vanligt ) när jag gick av plan. Min älskade Bumbi som får mitt hjärta att smälta i alla lägen.

Drog mig hem innan prisutdelningen eftersom jag hade ett party att gå på, vet inte riktigt hur det gick för alla andra men grattis till er och hoppas ni hade kul med era hundar!!

Av lorna hanell - 12 mars 2013 14:39

är vad jag är !! Har inget som hellst med Ingelas fest att göra! Hon tror mig inte men ska be mig om ursäkt när hon ser hur det ligger till    DET ser jag fram emot !

Så va det då detta med Katlas o min 1a start. Finns mycket att önska ! Hon tror ju att hon är en cocker och hon har även drabbats av cocker minne = Har aldrig hört det ordet matte! Nu är det väl en evinnerlig tur att jag inte har någon prestations ångest utan bara gör det för att det är kul. Givetvis blir jag lyrisk om det går bra men jag blir inte sur på min hund. Hon är samma hund ändå . Vi tränar på och REPETERAR !!!! Stadgan är liksom putts väck !! Ja Ja, det är ju hela 4 dagar till tävlingen. Hinner ut och terra några flera "kursare" i morgon.

Idag har verkligheten kommit ifatt mig   . Har insett att utrycket "man blir som dom man umgås med" är SÅ sant! Hände en sak som va mindre bra. Nu gav jag några människor ett gott skratt.(vilket jag självklart bjuder på)

Att behöva gå i terapi i 14 dagar efter Ingelas fest är nu ett faktum! Jag har mardrömmar om att jag ska visa mig offentligt i KLÄNNING!!!!!!!   . Har försökt att förbereda mig mentalt men det går inte så bra!  Hmm undrar om jag kan gå i mina "hund kläder". Näe det ska jag inte !! Så bör man även sätta på lite spackel! Jag som har mascara ibland och nu kanske det vore på sin plats med något mera,tänk om jag va lika duktig som andra på detdär med att pimpa upp. Är inte sådan men jag ska göra mitt bästa   . Ska till frissan på fredag också,gör en vild chansning eftersom det inte är min vanliga frissör.Kan bara konstatera att det kan inte bli värre än nu (hoppas jag!!)

Har gjort Taco paj idag. Nytt recept men jag tror den är ätbar.Ska serveras på Lördag.

Att älska !!!  Har funderat på om folk tycker det är konstigt om man säger att man älskar någon. Jag har flera kriterier på detta. Jag älskar Conny på ett sätt, mina barn på ett annat,mina hundar ,mamma, vänner på ytterliggare ett annat. Fick en reaktion häromdagen när jag sa att jag älskade min vän. Jag tycker man kan älska en kvinnlig vän! Det tyckte inte den personen. Tur att vi är olika !!

Nu pockar 5 st fybenta på uppmärksamheten, Axel är nog den som "lider" mest av att maten inte serveras omedelbart. Att han kan föra ett sådant oväsen ! Men gör man det så får man vänta ännu längre!!! Taskig matte dom har   .

Tjipp Tjopp




Av lorna hanell - 4 mars 2013 08:49

att inse att det blir en veckoblogg för min del, kanske blir mera att skriva om när våren kommer och aktiviteterna blir flera.


Kan inte låta bli att visa Katlas förändring :)  Min LILLA tjej som nu är "något" större.

Hennes övertygelse om att hon är en liten cockerspaniel flicka kan kanske förstås här   


 



Men nu borde hon väl insett att hon INTE är en cocker !!?? eller?


 


 


 



Min älskade "lilla" bumbijörn   


Är lite impad av mig själv! Fixat en träningsbok, inget märkvärdigt men dock. Nu ska vi bara se hur länge jag håller fast vid att fylla i den också   .

Tog och dammade av Bonanza, vissa dumheter som ska bort visade sig. Men motor saknade hon inte !!

Harriet är hysterisk som vanligt ! Mera träningsvillig hund är svårt att hitta. Katla tar det hela med ro och tycker det är kul att träna men lika snabbt slår hon på Off knappen och lägger sig för att koppla av. Hennes debut som snart ska komma känns väl sisodär, ska ta mig i kragen och göra små pass med henne ofta nu innan så får vi se hur långt det räcker. Plan är som en nyspolad hockey rink,BLANK av is. När jag går ner på gärdet går jag i kanten av plan och då är hundarna som bambi på hal is.För ni ska ju inte tro att även dom kan gå i kanten.

Våren är på ingång känns det som. Fåglarna har fått spelet och sjunger som galningar,flugorna har vaknat och kravlar sig segt fram.(från vart vet jag inte) OCH snart drar lammningen igång    Har  redan försökt programera hjärnan att jag inte ska få hjärt snörp när Ingela ringer och ropar : Kom till Julpan !! NU!!! Har nämligen hänt att jag slängt mig i bilen och med hjärtat i halsgroppen (för jag tror att det hänt något tråkigt) kommit upp och Ingela kliver fram strålande av glädje och har ett nyfött lamm i famnen. -Det första har kommit!!!! Hmmmm ???


Jag är nog lite av en skid nörd! Gillar att kolla på skidor denhär årstiden och annars är det Formel 1 som gäller. Vilken Rysare 5 milen blev!! Det bästa av allt va att Northug kom så långt bak   ! Gillar inte hans attityd! Sedan att han är en duktig skidåkare kan ingen ta ifrån honom.

Vasaloppet är en annan sak som jag vill se, korkat kanske. X antal stollar som åker 9 mil FRIVILLIGT!!!! Likt förbaskat sitter jag där med kaffekoppen och är helt förundrad varje gång. Jag skulle vilja åka Vasaloppet PÅ skoter ! Är ju underbart vackert och för att förhindra att jag behöver respirator efter 100 m så går det åt en skoter   


Tjipp Tjopp

 





Skapa flashcards