lorna

Alla inlägg under juli 2013

Av lorna hanell - 31 juli 2013 11:08

dagar har det varit! Kan inte tala om vad men nu är det lugnt igen. Ibland vore det så skönt om man kunde stänga av känslorna.
Katla trodde nog att husse fått ett riktigt psykbryt häromdagen när han fick kommendera oss genom hela programmet. Hon gjorde som hon brukar, lyssnade inte på honom ;)
Vittsen va annars att få kommendering för hon går på tl ibland.

Ibland är det befogat med en smäll !! Jag trodde på fullt allvar att hjärtat skulle stanna ! Ingela la ut en bild på Nike o att hon bad om styrka. Dom hade nyss åkt från oss så tusen tankar for genom huvudet. Smsade både henne o Andreas. Inget svar!! Så ser jag henne svänga in till oss o stannade vid stugan. Jag bort o sliter upp bil dörren!! VAD ÄR DET SOM HÄNT ????
Va !!???
Du har ju lagt ut en bild på Nike o ber om styrka!!!
Näe den är på Segra
NÄE !!!
Så börjar hon garva. Oj då! Då blev det fel bild.
Det va i det läget dom välförtjänta smällarna delades ut. Hon tyckte det va hysteriskt roligt. Det gjorde INTE jag!!!! Även hon ändrade sig när folk började skriva på fb och hon insåg att det va dax att ändra på misstsget.
Fina Fina Guldhund !!

Att det råder viss brist på pondus hos vissa av våran familj ( läs Conny) är väl välkänt vid dethär laget. Vem som är lägst i rang här råder det ingen tvekan om! Katla ville ha husses fotölj, han klappade o konstaterade att det gick inte eftersom det är en snurrfotölj. Jag får bita mig i tungan för att inte få ett spel. Tillslut klev hon i alla fall ner o C konstaterade stolt
Där ser du att dom lyder mig!
Grrrr ! ELLER HUR! Att hon gick ner berodde inte på att han sagt
Gå bort! TJUGO GÅNGER!

Tjipp Tjopp

Ja

Av lorna hanell - 26 juli 2013 13:24

Då va det dax att åka o hejja på alla tävlande i Vika. Va nog inte på topp kände jag. ( värmen antar jag) . Men när man väl är på plats gläds man åt alla o kul att träffa alla. Alla gjorde fina rundor som vanligt. Ett extra grattis till Lotta o Bästaste <3 som tog sitt Lp 3 :)
Vet inte vad det är som gör att Zebb ligger mig så otroligt varmt om hjärtat. Kanske det att han har en jätte go matte.

Så va det så kul att se Lotta o Stella ! Matte trodde inte att dom tog något första pris men sedan när det blev prisutdelning o polleten ramlade ner va det härligt att se hennes min. Lite
euforisk va hon allt :) Kom även på en fin andra plats gjorde dom.
I morse när jag åkte till jobbet vräkte regnet ner. Gick nästan inte att köra för sikten va obefintlig. Tor va riktigt förbaskad också för det va blixtrar o dunder till max. Nu har solen börjat titta fram lite men jag tycker der kan regna lite till idag. Nu är det tillbaka till vardagen o arbetet. Bara att köra på ;)
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 23 juli 2013 15:42

Conny o Nike delade på lunchen ;)

Jag drabbades troligen av tillfällig sinnes förvirring o gick till skogen. Blir
mumma med blåbär o yougurt till kvällen.

Sedan åkte jag föe att hämta den sista hunden. Segra hade sovit hela fm fick jag höra ! Hmmm ? Hon va väl lite skapligt påhittig , märgbenet va kul i 10 minuter.

Sedan blev det tratt på. Uppskattat....
Eller vad tror ni ???

Blev även koppel på för fröken kom på
att om hon vinklade tratten på ett visst sätt så kunde hon slicka på såret. Promenad med henne gjorde att jag smsade matte! Hon behöver träna på vissa saker ;)))))Nu har lägret lugnat sig för dom har fått mat.
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 22 juli 2013 14:37

Laddade jag för bad. Handuk o baddräkt. Dom ända som badade va

När jag va liten badade jag jämt ! Vi bodde på en ö o fiske o bad va det bästa jag visste. Vet inte riktigt vad som hänt men nu badar jag ogärna. Cockearna ids jag inte ta med ner för det är ingen av dom som går i frivilligt. Katla är den som gillar der bäst. Hon simmar till o med. Bara matte som får panik ;).
Idag är jag skapligt uttråkad ! Har agerat sjuktransport åt lilla Segra. Hon blev op på fm o vi hämtade hem henne. Tycker så nedrans synd om sjuka djur. Nu ska hon väl bli bra men dom är ju så ynkliga o hjälplösa efter en op. Krya på dig nu Monstret ;) !
Nu är den stora frågan vad jag ska pyssla med resten av dagen !? På fredag är det arbetsdax igen. Semestern går fort! Tillbaka till dom vanliga rutinerna känns iof inte helt fel. Saknar både arbetskamrater o brukare! Det närmar sig slutet på sommaren o jag har inte gnällt en enda gång på värmen ! DET ni ! Jag blir nästan lynchad när jag säger att jag älskar det som komma skall. Att få tända lampor, ljus o kura skymmning är för mig underbart.
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 20 juli 2013 22:43

Påväg till bröllopet blev jag påbackad av ett nöt ! Får väl se hur dethär slutar! Självklart va det mitt fel fast det va han som backade in i mig!

Något nedstämd åkte jag vidare till Gryt för att vara med på min härliga vän Malins bröllop.

När vi satt oss för att äta så säger min
bordsgranne : va va det som small ? Någon svarade att det säkert va en ballong. Strax där efter började det lukta bränt o vi utrymde salen. Rök som sjutton från ett litet rum ute i hallen. Brandkåren tillkallades.

Visade sig vara ett lysrör som exploderat. Tyckte så synd om Malin men hon tog det bra o vi körde vidare med mat o div annat när brandkåren åkt.
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 19 juli 2013 17:41

o jag är gräsänka. C o några andra är på folkrace i Motala.
I Onsdags åkte vi på räkkryssning mwd Ingela o Andreas. Härligt sällskap, goda räkor o underbart väder.

Haft besök i em. Pratade bort några timmar med Ulla. Länge sedan sist!
I morgon ska jag på bröllop. Min fina vän Malin ska knyta hymnens band. Bara att knöa på sig klänningen o se glad ut ;)
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 16 juli 2013 20:54

Farmors flicka har varit hemma på besök! Hundarna brydde sig inte så mycket. Katla tyckte hon va lite mystisk först.

Axel passade på att sitta o njuta hos Tobbe.

Lisa Marie tycker farfar ser rolig ut o smilar åt honom.

När Bonanza slickade henne under fötterna tyckte hon det va nog !!
Mitt lilla hjärta!!! Farmor älskar dig!
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 15 juli 2013 12:39

fyllde Katla den 12e. Tiden går så fort !
Det serverades leverpastejstårta.

Jag gillar inte att plocka blåbär men jag följde med som sällskaps dam o Puttan vakt. Puttans hällsa gör att hon inte får springa lös så vi två gosade, filosoferade å så blev det en o annan godisbit åt mitt hjärta.

Skulle även hålla reda på Segra som ska ta det lugnt pga hon är lite halt. Det slutade med att jag band upp monstret i ett träd. Hon pep o va galen! Matte va ju flera meter bort. Ja nog har Nike lärt henne allt hon kan ;)

Vårat skogstroll

Guldhund va extremt lugn ( för att vara Nike alltså) Kan bero på att hon hittade en liten pinne att pyssla med.

Katla kan verkligen tjura ! Hon ogillar skarpt när kardorna kommer fram. Att placera sig under höngmattan i hörnet funkade inte ;)

10 dagar kvar av semestern. Vi har gjort några kvälls utflykter o det räcker för oss. Ska även på Räkbåts kryssning. Hoppas bara karln ringer upp ! Inte så jätte trevligt att bli bemött såhär!
Hej jag skulle vilja beställa platser.
Du får återkomma någon annan dag !
Men det sa ni igår också !
Jag har ditt nr! Återkommer ! Klick ! Ja han la på alltså. Hmmmm ???
Hoppas det går att nå honom snart föe vi ser fram emot en kväll på kanalen med goda vänner.
Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards