lorna

Alla inlägg under oktober 2013

Av lorna hanell - 19 oktober 2013 22:03

Lördag :) Har fått rå om LisaMarie HELA DAGEN. Va till Vika o köpte en stol till henne. Hon tyckte den va perfekt;) Har ett sådant underbart barnbarn !!

Gissa vad jag fick av Tobbe o Sandra ;)))))) En TOMTE :)))))
Plötsligt fick jag ett privat meddelande på FB. Jag bara darrade o tårarna började trilla. Det va från en av våra fadder barn i Lettland. Hon o hennes syster har varit hos oss två gånger. Underbart härliga tjejer. Vi misste kontakten. Jag har försökt leta på fb men hon va gift. Men hon hittade mig !! Är så otroligt glad :))) Nu ska vi inte släppa kontakten ! Ska bli spännande att få höra allt som hänt på 14 år. Vad jag vet än så länge är att hon bor i England,gift sig o är mamma. FINA Madara !!!

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 10 oktober 2013 11:58

Seg. Beror på att jag gick på mitt pass i Tisdags 9 o fick veta 1930 att vi fått godkänt med vaken nätter. Körde med
andra ord 24 timmar . När jag kom hem lyckades jag sova i 2 timmar. Natten har jag dock tagit till vara o sovit som en klubbad säl. Lite efterdyningar idag bara. Va på promenad i det härliga hösrvädret. Mulet javisst men VILKA färger! Jag kan bara stå o njuta! Länge!!!

Min FINA flock! I em ska jag med Ingela på äventyr. Ja vilken liten resa som hellst med henne brukar ge många skratt o några nya grå hår ;)
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 7 oktober 2013 12:53

Vilken natt jag haft!! Dödligt trött la jag från mig boken 2130 o somnade ögona böj. Men kl 0015 vaknade jag igen. Hade en mycket märklig dröm! Snurrar mycket i huvudet nu om tider som komma skall.
Drömmen då .....
Vi va på Ålandskryssning o skulle äta julbord. Det va bara att någon hade förflyttat Viking Lines Cinderella hit ner till Tjen. ( iof bara bra för här nere skulle det inte kunna gunga eftersom hon troligen skulle ligga tight utmed sjöbotten o sjökanten ;) I vilket fall så va vi smarta nog att samtidigt ha Pruttilutt kväll. Släpade ombord div saker till det. Typ halm,ståltråd,granris osv. För att inte tala om att alla hade sina hundar med. Hmmmmm undrar om det skulle uppskattas om vi skulle praktisera detta i verkligheten.
Så va det då att försöka somna om !! ELLER hur !! Hjärnan gick på högvarv.
Hur nya schemat kommer se ut.
Är jag ledig jul
Vilka Hazard kvällar kommer jag kunna vara med på.
Våran ack så viktiga Pruttilutt kväll
Vill anmäla Bumbi till tävling i Nov
Vill boka julbordskryssning
Alla myskvällar jag vill boka
Så helt plötsligt........
Jag fyller jämt i Januari (40 ;) )!!!!!!!!!!!
När/ om fest?
Vad äta
Vilka kommer
Herregud !!! Kl 0340 tittade jag på kl sista gången!! Hade då snurrat x antal gånger i sängen, försökt få stopp på alla tankar. Va måttligt road! Vaknar sedan 0645. O inte fanken va jag mindre trött !!!!!!!!!
Liknande ett åskmoln släpade jag mig ner för att äta frukost. Inser omgående att det är Måndag=Harriet kurs. Shitt vilken lust NOTT !!!!!!! I vilket fall gick jag något motsträvigt ut o tycker det blev ett ganska bra pass. I skrivandes stund suktar jag efter att säcka ihop i soffan några timmar. Har typ 10 timmars sömn att ta igen . (från två nätter) Blir något kinkig om jag inte får mina timmars sömn ;) Så i morgon är det dygnspass igen. Vi har sovande jour som inte alls är sovande just nu. Sedan TROR jag att jag är ledig ett tag.
SNÄLLA TOMTEN JAG önskar en Off knapp till hjärnan i julklapp!!!!!!!!
Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 5 oktober 2013 21:44

Lite kort kan jag bistå med i alla fall. Puttan har råkat ur för en hemsk upplevelse !! Matte klämde hennes nos i bilrutan. Se före o efter bild ;)

STACKARS LILLA MIIIIG !!!!
Hon ligger mig SÅ otroligt varmt om hjärtat denna hund!!!!
Hittade en gammal bild på Bumbi......
Men hur söt får man va !? Ytterliggare en bekräftelse på att hon tror sig vara en cocker

Lever just nu i ett ingemansland om man ser till arbetstider. Ändringar på jobbet på g så vi vet inte hur vi ska jobba, jätte jobbigt för mig som har behov av att veta/ planera. Kan inte anmäla till tävling, inte boka hazard kvällar , boka julbordskryssning eller julmyskvällar. Suck !! Hoppas vi får veta kommande vecka o
att det schemat gäller året ut.

Så ett kort på mitt lilla hjärta.

Tjipp tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards