lorna

Alla inlägg under december 2010

Av lorna hanell - 31 december 2010 13:44

 Mars så fick vi en ny familjemedlem när Axel flyttade in.

  

 Det absolut inga problem eftersom han under åren varit en stadig gäst hos oss tillsammans med gammel matte Lena.

Fick en granne denna månad också. Sara flyttade in i lill stugan med hund och katt.

  

April

Vi hade bott i Bellvy i 2 år

  

Axel blev kastrerad och gick med i Juniors klubb som ett "det".

 

 

Maj

Bonanza och jag tog vårat LP1 efter att ha kört 5 tävlingar.  

  

Juni

Åkte till Karlstad för att heja på "fröken" och Dulle. Vilken upplevelse jag fick!!!! 

    

 

  

Harriet och jag gjorde våran tävlingsdebut    Ja det räcker väl så! Dom flesta vet ju vad hon gjorde på plan  

    

 

Juli

Denna månad är inte något rolig för våran familj. Våran älskade Junior lämnade oss. Har blivit en sorgens månad eftersom det va nästan på dagen 3 år sedan vi förlorade Lacy.

  

 

September

Jag va i Trollhättan och hämtade hem Katla.

        

 

Har även varit framme som störande moment i dom flesta kurser som Ingela har här.

    

      

 

 Vill tacka alla hundvänner för det gångna året och ser fram emot ett nytt tränings/tävlingsår tillsammans.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar Lorna med flock

Tjipp Tjopp

 

 

  

 

Av lorna hanell - 29 december 2010 16:24

 och upptäcker hur otroligt fort allt går. Kolla in Katlas förvandling från en söt liten nallebjörn till en söt långbent Goofy.

  

Igår va jag på intro för 1a gången och kan bara säga att det va SÅ bra! Mycket skratt och min slags humor. I morgon är det dax igen och jag ser fram emot det väldigt mycket!

Funderar på hur vi ska göra NyÅr. Ingenting som vanligt eller ??? Tror det blir som vanligt faktiskt. Tycker det är skönast. Är VÄLDIGT tacksam att vi bor där vi gör, ja vad smällare och annat elände heter. Kanske någon granne som bränner av några raketer men det klarar nog Bonanza ganska bra. Om jag fick min vilja fram så skulle allt vad raketer heter förbjudas! Tycker det är överskattat och fattar inte vitsen med att bränna upp pengarna på några få sekunder och skrämma skiten ur många hundar dessutom.

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 28 december 2010 10:15

Sovit som en klubbad säl ! Det är ju bra att inte ha sömnproblem men...... jag tvingade mig själv att somna om när jag vaknade 7. Ska nämligen jobba till 2230 ikväll. Nu sitter jag med skallebank och ångrar att jag inte gick upp kl 7. Jag ska gå intro på det nya stället idag och jag ser verkligen fram emot det    Har en känsla av att det kan bli kanon! Det kanske är bästa att Valdemarsviks kommun passar sig   . Har funderat och funderat... Kommit fram till att om jag får erbjudande om sommarvik i Norrköping så kommer jag att ta det istället för Valdemarsvik. Hur mycket jag än tycker om mina arbetskamrater/jobbet på Träffpunkten så känner jag att nu har jag tröttnat på hur kommunen behandlar sina vikarier. Hoppas det är flera som tänker likadant så kommunen sitter där med skägget i brevlådan när dom bränt alla vikarier.

Nu kommer det lite bilder.

  

 

  

 

  

 

  

 

Tjipp Tjopp

 

Av lorna hanell - 26 december 2010 09:07

Ja då va man tillbaka igen. Har haft en härlig jul med god mat,julhazard och mycket mysande framför brasan. Vann till min stora glädje en stor tomte som jag,faster och Tobbe slogs om. Har nog inget speciellt mera att skriva om så här kommer det bilder istället. 

Hundarna får givetvis också julklappar  

Bonanza tyckte att det va bra storlek på benet, det finns i skrivande stund kvar ett halvt ben och det är MYCKET ovanligt att hon har kvar efter 2 dagar.

 

   

Axel trodde nog inte sina ögon! Undrar om han sett något sådant här förut.

  

Yrsa blev skogstokig. Gnagde frenetiskt till att börja med, sedan tror jag hon fick lite träningsvärk i käkarna.

  

 

Harriet drog in sitt ben i buren för att vara på den säkra sidan

  

Katla gick runt och kollade dom andras ben, dock blev hon hela tiden mottagen av morrande så hon gav upp och tog sitt eget ben tillslut

  

 

Lillan fick ett annat godis för hon bara VÄGRAR bita på ben i denhär storleken. Hon tycker det är bättre att sitta i knät på Berit och få godis där ifrån istället.

  

Harriet hade givetvis sin speciella plats när vi åt  

  

 

Och så va det ÄNTLIGEN dax!!! Jag har under ett flertal år stott vid spisen kl 15 på julafton. VAD innebär då det??? Jag har missat Kalle Anka och co. I år va det däremot välplanerat. Maten intagen och det va bara att sjunka ner i fotöljen och njuta. Kanske ska klargöra att jag njuter och Conny och Tobbe är LITE irriterade. Jag har nämligen VÄLDIGT svårt att vara tyst. Hela tiden ploppar det ur meningar, ja man har ju liksom trots allt sett detta program några gånger. Nåväl.... det tillhör våran jul   

 

    

 

 

   

   

  

  

 

Kvällen avslutades med att "lilla" Katla inte gav sig förrens hon fick sitta och gosa i husses knä.

  

 

Tjipp Tjopp 

 

 

   

   

 

 

 


Av lorna hanell - 21 december 2010 19:58

Kan man annat än njuta av det otroligt vackra vinterlandskap vi har? Idag har jag gjort en julklapp på beställning. Hoppas den blir bra. Vad jag annars pysslat med? Ja inte är det svårt att sysselsätta sig kan jag säga. Fixat bort dom grå håren har jag gjort i alla fall.  Har även bestämt med mamma att hon och Beirut kommer på Torsdag redan. Jag ska ju ändå in till stan för att jobba så då tar jag med dom hem. Om vädret nu ska bli som dom säger så kan det vara skönt att slippa fara runt på julafton.

Nu kommer lite kort eftersom jag inte har något speciellt att skriva om.

Puttan va här i veckan och fick smaka Saffranspannkaka. Ett litet Ps bara! Hon är INTE bortskämd min Gude hund   

  

 

Katla framför brasan

   

Cockrarna gosar ihop sig i soffan

   

 

Lite julmys   

  

Ta det lugnt i julstressen mina vänner!

Tjipp Tjopp

 

Av lorna hanell - 19 december 2010 15:50

Med snö alltså. Igår va Ingela och jag på promenad med lite ;) hundar. 10 tikar och en hane. Hanen (Molle) är ett tydligt exempel på att det heter COCKO spaniel och inte cocker. Så urbota dum!! I djupsnön HELA tiden och kämpar som ett djur. Det är ju dumt att gå i dom andras spår!!

Idag har jag strukit dukar,trimmat Lillan,tvättat fällar och lite annat. Pratade en stund med en kär arbetskamrat. (Konstigt att en timme kan gå så fort  ) . Så kom Sara och Totte på besök. Kul att ses för det blir inte så ofta nu för tiden. Fick en jätte fin blomma av dom. Nu har jag laddat i 3 dagar för att göra knäck. Har i alla fall kommit så långt att jag plockat fram receptet. Det ni!!!

Försöker få tag i min mor, hon va på julkonsert med Peter och Matilda igår. Sitter väl insnöad i stan hos Beirut antar jag.

Nu ska jag ta och förflytta knäck receptet till köket. Kan ju bli så att jag "hinner" sätta planen i verket att det blir lite knäck till jul  

Titta och njut av dagens julkort   

  

 

Tjipp Tjopp 

Av lorna hanell - 15 december 2010 14:49

Knackade på dörren på fm och där stod en av hundtjejerna

Hon hade missat att det inte va någon träning idag. Dessvärre gjorde hon ett besök i diket här utanför. Jag blir inte ett dugg förvånad eftersom det är så jäkla dumt plogat på vägen. Tror att det är den 12 iåkningen härifrån till Fyllingarum nu på ett par veckor. Vi tog hundarna och körde ett träningspass. LITE kallt va det allt. Fika och lite babbel i väntan på att Andreas skulle komma och dra upp henne.  Tyckte det va trevligt med besök även om det va trisst för henne att åka i diket.Hon,bilen och vovven va dock oskadda vilket va skönt.

Här kommer ett till julkort jag fått

 

 

Nu ska jag fixa maten och sedan ev baka lite.

Tjipp Tjopp 

Av lorna hanell - 13 december 2010 13:37

Om hundar inte har någon kroppsuppfattning över huvud taget   .Detta vad va som mötte mig efter att ha letat efter Katla ett bra tag, trodde hon va kvarglömd ute och letade överallt inne. Men är hon inte för söt min LILLA Katla ?? Att kunna väckla ihop dessa långa ben och dessutom kunda vända inne i cockrarnas bur är en bra bedrift tycker jag  

    

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards