lorna

Alla inlägg under januari 2012

Av lorna hanell - 26 januari 2012 13:59

när jag har något kul att skriva  om............... Ja nu vet jag inte hur roligt det som jag ska skriva om men jag bloggar i alla fall. Lääääännngge sedan sist. Beror på att mitt liv varit minst sagt rörigt. En jobbig tid för alla i familjen. Men nu hoppas jag att vi alla snart ska få lugn och ro i både kropp och själ.

Jag har blivit ett år äldre .35 fyllde jag inte men jag försöker hänga kvar så länge det går     Dagen innan födelsedagen så åkte svärmor in på HIA och dom misstänkte en hjärtinfarkt men i slutänden visade det sig inte vara det. Hjärtflimmer och kärlkramp. Hon är i alla fall hemma och någorlunda kuranter idag.

Sandra fick missfall   .

Min följetång om röntgen fortsätter och nu väntar jag på en tid för magnetröntgen. Kan tyvärr tala om att mitt jobb med att sluta röka har gått åt helsike. Har mått så dåligt psykiskt av allt som hänt och insåg ganska snart att det INTE skulle fungera att sluta röka mitt i allt. MEN jag ska dock ta tag i det på allvar igen när allt lugnat ner sig här.

Vi har varit land och rike runt för att hämta möbler och pryttlar till ungarna. Hela vårat v rum och ö våningen är belamrat med saker. Det ska bli så skönt för alla parter att dom flyttar. Deras glädje med sin första lägenhet och framför allt att vi inte behöver gå på varandra och irritera oss på småsaker. Jag älskar min unge över allt annat men ibland blir det lite för mycket. En del dagar har det kännts som om vi bott i ett dårhus. På Lördag går flyttlasset. Tror att ni som hört mig säga att det ska bli såååå skönt kanske inte riktigt förstått hur vi haft det, men det ska bli SÅÅÅÅ skönt. Att kunna träffas och bara ha det trevligt och inte behöva reta oss på varandra hela tiden.

Hundträningen har varit obefintlig. Inte änns när jag ser hur alla skriver om sina träningar har lusten fallit på. Den kommer tillbaka ! Det är jag helt övertygad om   .

Så till ett STORT mysterium !!! Köpte en munkorg till min bajsätande Flatt. Hon blev som en stenstaty när den kom på och vägrade gå en meter. Efter att jag inte brytt mig om henne så började det fungera. MEN nu är munkorgen putts väck! Vi har gått med kratta ute och den finns bara inte!!! Finns inte ett spår här inne heller. Hmmmm funderar på om vårat "spöke" har gömt den.

Nu ska jag göra lite nytta igen! Ha det gott alla där ute.

Av lorna hanell - 16 januari 2012 18:26

när jag har något roligt att berätta om.



Av lorna hanell - 5 januari 2012 14:27

mycket nytt under solen här inte.Har avverkat ett arbetspass och firat mamma som fyllde 83 år igår. Plockat och styrt , är nöjd att jag kunnat skapa ytterliggare lite utrymma. Har rotat bland gamla papper och hittade ett brev som min lärarinna i 1-3 klass skrivit . Ett litet brev som alla elever fick eftersom det inte va betyg i alla klasserna. Conny fick sig ett gott skratt och jag förstår ABSOLUT inte vad hon menade. Ska fråga henne om vi stöter ihop på Willys    Såhär stod det bla

"Stavningen skulle må bra av ett något lugnare arbetstempo, men det är ju till en del en fråga om temperament "     VADÅ!!??? Hmmmm??

Pärmarna är nu tomma och väntar på att fyllas med 2012 års papper.

Hundträningen ligger forfarande på is, bara lite träning inne.Bonanza löper och är allmänt låg. Conny och jag ska gå ut och äta, vi skulle vara lite vågade och pröva något nytt. Men nu har vi bestämt oss för att det blir Kina i Söderköping. Vi kör på säkra kort   . Igår va jag och träffade min bror som jag inte sett sedan jag va 12 år. En bra känsla men dock lite konstig. En halvbror som man inte vet ett smack om. Får se om det kan bli någon mera kontinuelig kontakt.

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 1 januari 2012 19:35

Nytt år och nya möjligheter. Kollade förra årets blogg och kunde bara konstatera att jag inte gör någon samanfattning.

Hakona Matata. Lägg det förflutna bakom dig.

Mina tankar om det nya året

Blir ensamma snart eftersom Tobbe flyttar hemifrån.Har väl lite tankar och planer hur det kommer att bli att vara barnlösa här hemma. Kommer ju att bli farmor i Juli och det ska bli spännande.

Jag har just nu inga stora planer inför tävlingsåret. Behöver hitta lusten och glädjen att träna igen. Betvivlar inte att den kommer vart efter och tills dess tar vi det piano. Får dock lite ågren när jag ser hur duktiga alla andra är med träningar. Kanske skulle försöka mig på seriöst apporteringsarbete med Bonanza? Katla skulle jag vilja börja spåra med. Ja tankarna finns där i alla fall.

Skulle vilja lära mig att ta lite finare kort. Har liksom inte brytt mig så mycket. Finns ju massor att lära sig. Nu har jag i alla fall letat reda på instruktionsboken till kameran :) Bara att se om tålamodet finns. Tålamod ja............ Det vore ju inte helt fel att få en uppdatering och ett tillskott av den varan.

Hoppas på många sätt att 2012 blir "lugnare" än 2011. Vissa år känns lite mera jäkliga än andra.

Vad jag är tacksam för:

Att ha den man jag har, inte alltid lätt att vara gift med Lorna ;) I Sep har vi varit förlovade i 30 år :)

Att min mamma är så pass allert och kry för sin ålder

Mina underbara hundar ( som ibland kan gå mig på nerverna MEN trots det så älskar jag dom innerligt)

Mina gamla vänner som finns där när jag behöver.

Alla hundvänner som ger många skratt och uppmuntrande tillrop när det är tufft

Mitt jobb som jag trivs så otroligt bra med, för att inte tala om mina härliga arbetskamrater.

Att vi bor där vi gör. Är en lisa för själen att ha detta lugn och ro.


Tjipp Tjopp



 

Ovido - Quiz & Flashcards