lorna

Alla inlägg under augusti 2012

Av lorna hanell - 21 augusti 2012 17:09

kan livet va lite extra jobbigt. Så va det igår. Jag hade först kurs med Harriet och det gick bra tycker jag. Vi skulle gå in på plan på 5 olika sätt för att se hur vi och hundarna tyckte det va. Ingelas kommentar va stört skön. Hon sa att det såg ut som om Harriet sa åt mig  : SKÄRP DIG !!! Vi jobbar här! Gick ju in springandes,i koppel,utan koppel,baklänges och en annan busvariant.Efter kursen åkte jag och köpte en liten blomma för att sätta på Lenas grav.Hon skulle ha fyllt 55, snart tre år sedan hon lämnade oss och det trillar fortfarande tårar när jag kommer bort på kyrkogården. Hon fattas mig så ofantligt !!

Fick veta att en tjej fått ta bort sin hund. Kännde varken henne eller hunden speciellt men det  berör mig ändå !!! Så fick jag veta att en hund till fått somna.Han va en mycket speciell kille och låg mig varmt om hjärtat. Så kom då nådestöten när jag fick veta att ytterliggare en hund gott bort. Jag grät många tårar och kunde bara vara tacksam att mina egna är friska och krya. Tanken att Bonanza som är en "Flata" skulle kunna ha/få cancer gör mig panikslagen. Försöker skjuta undan tanken men det är inte lätt. Djurägandets baksida är när dom blir sjuka.

Idag har jag varit på apoteket !!!!!!!!! Ja det är ju en historia för sig. Tror ärligt talat att Apotekspersonal går någon slags kurs på att inte rappa på lite.Eller också går hela högen och knaprar lugnande piller hela dagarna   . Jag är alltid i tid och även denna gång, hade tid på vc kl 1130. tio i 11 va jag på apoteket för att hämta ut en spruta som jag skulle ha med till vc. 10 personer före och 4 minuter i halv 12 va jag ute och slängde mig i bilen. SUPERSTRESSAD !!! 

C skulle på akupunktur och jag passade på att "göra" Söderköping. Tar inte många minuter men jag hittade en ny second hand affär. 2 väskor ,4 böcker och två tröjjor åt C för 170 rikstaler.Dit kommer jag gå flera gånger !

Nu har jag precis kommit från skogen, jag fick ett sms och gick upp bakom stugan och där mitt i blåbärsriset sitter I och plockar bär. Så fort jag kom ut genom dörren och jag frågade " vart är JAG" så hörde jag Puttan    Hon är bara så underbar! Pratade bort en stund och nu har jag kommit in för att ladda inför arbetspass i morgon.Går av Tor morg och p möte 12-15. Åker inte hem emellan utan ska utföra lite ärenden.Bla fixa Connys födelsedags present. 

Tjipp Tjopp


Av lorna hanell - 18 augusti 2012 15:51

har jag pysslat med. Först kan jag berätta om Katlas träning i Söndags som va under all kritik. Hon va på Alfons Åbergs humör. "Ska bara" först. Ingen kontakt,ingen vilja att jobba över huvud taget. Så fort jag stannade till så la hon sig. Jag och Lotta ställde oss och prata och DÅ !!!!!!!!!! Gick hur bra som hellst att leka med Stella i 120 knyck    Resulterade att damen åkte in i bilen. Ska göra som med Bonanza ett tag tror jag. Ska ta med en annan hund och jobba med medans K får sitta uppbunden och bli lite taggad.  

Jag fick för mig att ta med mamma,Bonanza och Harriet in på kanal 1 an i Torsdags. Är SÅÅÅÅÅÅ jäkla glad att jag gjorde det !! Varför får ni veta strax. Ni som är något sånär bekanta med mig och Harriet så vet ni ju att vi fått äta upp att hon kissade på plan i Åtvid en gång. Kan tala om att denna kväll bestod i mobbing på hög nivå   . Det började med att Domaren (Ingela) skrivaren (Carina) och tävlingsledaren (Sara) fick ett psykbryt när jag skulle in på plan. Hur lätt tror ni det är att konsentrera sig då !!?? Jag va tvungen att hålla igen mitt eget skratt och satt igång. Tyvärr råkade jag trampa Harriet och herr Ågren slog klorna i mig. Men jag va riktigt nöjd med min studsboll.

Platsen 9,5

tandv 10

linförh 8

läggande 7,5 (Bla stod följande på kritiken "hund kissnödig" )

ställande 5

apport 7,5

hopp 9,5

helhet 8


En andra placering och 163,5 p   (vi va 6 st tror jag)


Helhet ja !!! Här kommer den ...........Ilsken förare !!!Klagar på tävlingsledaren,synd att bestraffa hund med tramp i moment.


Så till Bonanza


Va ju lite tveksam om att starta henne men så tänkte jag att det fick bära eller brista.

Platsen 9

FF 7

Läggande 7,5

Rutan 9 !!!!!!!!!!! YES så jäkla glad jag blev   ÄNTLIGEN !! Nu vet jag ju att det kan ha glidit ur hennes minne nästa gång va ordet rutan är. Men man får vara glad för det lilla.

Apportering (fick hon hjärnsläpp) 0

Hopp 8,5

Fjärr 8

Helhet 9


På platsen stod det  " viftar hysteriskt på svansen"    Blir glad att hon nu tycker det är kul att träna/tävla


153,5 p 5e plats (av 7 tror jag)


Jätte nöjd med mina tjejer och mamma va nog också nöjd.Hon babblade med alla tjejer och mådde nog ganska prima. Är stolt över min 83 åriga mamma som är pigg på det mesta.   


Idag har vi varit inne på stora hundutställningen i Norrköping. Blev mycket förvånad av antalet hundar! För några år sedan va det ju knöka full och nu va det nästan bara spridda skurar. Men det är dyrt och ibland undrar man hur domarna tänker !! Så skedde idag!! För hård päls !!!!!!!!! Jag tror jag får ett bryt. Va inte kvar så länge för Connys rygg pallar inte att stå så länge, planen va annars att åka på marknaden men vi skippade den och for till Willys och sedan hem. Jag har gjort lasange på Zuccini idag.Förvånansvärt gott faktiskt (fast det är nyttigt   )


Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 7 augusti 2012 19:36

I Norrköping på jobbet. I går va det träningstävling och jag skrev. Regnet öste ner stundtals men det gjorde mig inte så mycket men ALLA mygg! Trodde dom inte va framme i regn, men ack vad jag bedrog mig. Dom storm trivdes under paraplyt och min regn cape! Lite lagom uppäten kan jag säga. " Vissa" va väldigt roade av mitt svärande och slag efter dom. Strongt av så många att komma i regnet och det gick bra i skitvädret. Många va det som åkte hem dyngsura ;) På Torsdag är det den 2 a kanal ettan och vi får se om lusten faller på eller om jag bara åker och kollar. Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 2 augusti 2012 18:57

Är något frustrerad där hemma, ( jag sitter på jobbet) Några husvagnar utanför och hundarna har glömt bort att dom stort där när dom kommer ut nästa gång. Skäller som stollar och han har något svårare än mig att få tyst på dom. Just nu är det bara mina hundar ;) tur att matte kommer hem i morgon fm:)

Ovido - Quiz & Flashcards