lorna

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Arg som ett bi

Av lorna hanell - 10 maj 2011 17:37

va jag häromdagen ! Ursäkta uttrycket ! Men den där jävla kommun, eller snarare en av scheferna ! En kompis smsade och va helt förstörd. Pga av att en av våra arbetskamrater har ramlat av hästen och skadat sig så behövdes det en vik på hennes rad i minst 2 månader. M ( som smsade mig ) har varit vikarie på TP i 8-9 ÅR!!!  Tror ni att hon fick raden ????? NEJ!!!!!!!!!!!!! En som aldrig har jobbat hos oss. Hon har tydligen en fin titel som sannolikt imponerar på schefen !!!!!!!!!!!!!  Jag blev så urförbannad så ni skulle ha sett mig. Nu kan jag säga att jag kommer INTE ställa upp på Valdemarsviks kommun längre !!! Bara jag tänker på det så stiger blodtrycket!  Jag hoppas av hela mitt hjärta att M kan hitta något annat inför sommaren så att även hon säger ifrån. Jag menar att någonstans måste man visa att dom inte kan behandla vikarierna som något värre änd hundskit !!!!!!!!!!!

Nog om det, jag jobbade fr- lö. Gick bra och jag känner mig så nöjd och glad med mitt jobb    En jätte härlig brukare och bra tjejer i personalgruppen. Lördagen bestod av att märka lamm. Gullisar i massor !  Kan avslöja att jag va i STORT behov av en dusch efter utfört arbete. Svettig,skitig ( av både det ena och andra)  Träningsvärk i armarna blev det på Söndagen. (Ja lammen är inte alltid samarbetsvilliga och en "klump" på 20 -23 kg blir tung att hålla i längden.) Jag njuter i stora drag av att få denna möjlighet att vara med hos djuren. Söndagen jobbade jag igen och vi tog en sväng till marknaden i Söderköping. Mysigt om en lite problematiskt att ta sig fram med rullstol. En härlig dag i vackert väder.

När jag kom hem Måndag morgon så försökte jag ladda för kurs. Katla fick ett litet pass och sedan körde jag Harriet genom alla moment i klass 1.  Efter fikan la jag ner och vi åkte och hämtade mamma. Hon har njutit i fulla drag av att sitta och läsa i solen. Jag tog ett träningspass med Bonanza när det blev svalare. Idag hade ordet "rutan" flugit ur minnet IGEN !!! Blir SÅ trött !!

Idag då. Jo jag har gått med trimmern runt hela staketet och mina armar värker och är som gele. Men bra blev det   .  Ingela ringde så vi åkte bort till "skolan" för att mamma skulle få se hur det såg ut. Hon blev lika "kär" i stället som alla andra. Jag "stal" lite rabarber av Ingela. Hon har mycket rabarber och jag misstänker att jag återkommer efter mera.  Nu har jag gjort en rabarber paj och kokt lite kräm. Mums så gott det är!!!! Vi följde med upp till Julpan sedan för Ingela skulle nappa lamm. En tråkig sak hade hänt och jag som inte kan hålla mig tjöt en skvätt. Sedan hem till oss för fika. Efter det hjälpte jag I med vittringen.   Conny har åkt på möte och mamma följde med hem. Nu har lugnet lägrat sig och i morgon är det kurs och trimmning på agendag.

Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards