lorna

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Uppdatering

Av lorna hanell - 10 oktober 2011 08:39

Fredag va jag ute ett varv med Katla och tränade. Terese och jag babblade och tränade. Jag som sagt att jag inte skulle ta emot trimmningar längre har 2 trimmningar denhär veckan    Tänk att det ska vara så svårt att säga NEJ ! Har även beställt massage tid på fredag för det går åt efter flera månader utan.

Lördag morgon när jag skulle till jobbet va det dax att skrapa rutorna för 1a gången denna säsong.  Börjar fundera på om vi ska börja elda nu. Vill ju att veden ska räcka hela vintern så det känns på gränsen tidigt kan jag tycka. Conny har ju i sin egen takt kapat och fixat veden och jag vill inte att han ska behöva hålla på med den mera. I rättvisans namn så ska jag tala om att "ungdomarna" har kapat/klyvit dom med. OM jag hade bättre minne så skulla jag komma ihåg när vi började elda förra året.  Nu har jag inte en aning om när det va. När det är 17 grader på morgonen måste även jag erkänna att det vore skönt med en brasa. Men envis som en tokig så väntar vi nog ett tag till    

Söndag: Katla kurs och sedan körde jag lite med Bonanza.

Såg en bild i Aftonbladet. En tjurfäktare som fått va han bett om. Spetsad på tjurens horn, i ansiktet kan tilläggas. Undrar på fullt allvar om dom tycker man ska tycka synd om idioten. Näe vet dom va !!! Djurplågare har jag inget för utan det va bara RÄTT ÅT HONOM !!!!!!!!

Så en annan sak..................... Har märkt att det gäller att prioritera här i livet. Allra hellst till sin egen fördel då! Blir så trött på endel människor. Hinner inte, Kan inte, vet inte hur jag ska få ihop det. OM man kanske skulle kunna prioritera på ett annat sätt ?  Inte bara ha sina egna vinningar i tanken. Kanske även tänka på andra människor ? Eller NÄE varför då??? Då vinner ju inte JAG på det.  SUCK!!!!!!!!!!!!  Hur kan det vara så svårt att tänka på andra också? Men endel är egoister och kommer alltid att vara det.

Nu är det snart Harriet kurs.

Tjipp Tjopp



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards