lorna

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

1a dec

Av lorna hanell - 1 december 2011 16:43

är här och snön lyser med sin frånvaro. Lite snö skulle inte sitta fel nu tycker jag!

Ja god vänner det har varit några turbulänta dagar. Ungdomarna får ingen hjälp av soc. Jag gör vad jag kan men ibland ¨å blir man bara såååå jäkla trött !!! Vi har varit och kollat på lägenhet åt dom. Nu kan vi bara hålla tummarna att dom får den. Min mamma (83) fick ett mindre bryt häromdagen när jag berättade vad soc säger. Hon ringde helt sonika upp kommunen. Som tur va fick hon inte tag i handläggaren men den stackarn som satt i receptionen fick nog höra både det ena och andra. (Hon på kommun hade upplyst mig om att ungarna skulle nog inte få någon ny tid före jul)  Mamma skickade en hälsning till handläggaren och upplös om att hon hade kontaktat NT och dom skulle komma för att göra en stor intervju OM inte kommunen fixade en tid snarast. Kan tala om att idag kom det ett brev om ny tid den 8/12. Tobbe tycker det är lite häftigt att ha en sådan mormor. Nåväl nu ska vi se hur det fortlöper. Annars då............. Onsdag va det Bonanza kurs. Hon va INTE på humör utan la ner ganska omgående. Jag blir LITE upprörd när hon ger mig fingret. Så fick vi för oss att åka till Sörping för att handla, Svart ute och helt plötsligt kom det ut en svart hund på vägen !!!!! Hjärtat i halsgropen men vi klarade att inte köra på den. Vi tog med den hem till husse. Jag kände nämligen igen vovven sedan i sommras när han va på rymmen sist.  Nu kommer en samanfattning av följetongen " mina lungor". oroat mig som bara den och tillslut ringde läkaren upp. Jag förstår inte riktigt va dom menar säger idioten när han läser upp svaret   Men en tumör brukar ju inte ha en sådan form. Men man vet ju aldrig!! MEN FATTAR NI HUR BETRYGGANDE detta är eller?????????? Han ska skicka ny remiss om ytterliggare en röntgen. Jag va ledsen och ringde upp Vin för att höra om någon röntgenläkare kunde förklara för mig: NIX dom läkarna som läser plåtarna kan sitta vart som hellst i Sverige eller utanför våra gränser också för den delen. OK!!!! Nu är jag skapligt ledsen och känner mig desperat. Ringer då vc igen och vill att min "ordinarie" läkare ska ta över och kolla röntgensvaret. Näe det kunde inte ssk lova. Jag ger upp!!!!!!!! Nu va C lite lagom irriterad, Dels på sjukvården och dels för att han såg hur skit dåligt jag mådde. I morse ringde han vc och förklarade läget, SSK ringde tillbaka till mig efter att ha pratat med min läkare. Hon ska höra av sig på Måndag, SSK  försökte förklara lite för mig och något lugnare blev jag. Ett ärr från en lunginfl är  inte ovanligt så nu ska jag FÖRSÖKA  släppa dessa tankar om tumörer och skit.

I morgon fyller Tobbe 20 och vi ska ha lite fest, innan det så ska jag göra ett kort arbetspass och på vägen hem ska jag plocka upp mamma. Hoppas T blir glad för presenten. Tror faktiskt att han kommer bli det för han kan aldrig gissa vad det är,

Tjipp Tjopp

 
 
Ingen bild

Sandra

2 december 2011 00:41

I morgon fyller min älskling 20 vad fort tiden går :) Det ska bli roligt och ha en liten fest för honom efter jag har slutat jobbet och du har slutat jobbet =)Ja det tror jag att han blir hehe :) fast jag kan ju inte säga så mycket eftersom jag inte vet vad ni har köpt för nåt till honom...hihi jag har oxå köpt en prisent till honom :) men det får ni se i morgon *ler* natti natti Puss å kram ///Sandra Norling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards