lorna

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Happy

Av lorna hanell - 7 december 2011 21:43

  Jag har ÄNTLIGEN fått tag i en bra doktor som förklarade för mig hur det låg till med min röntgen. Inget farligt utan ett ärr av lunginfl. Tänk att det skulle vara så svårt att läsa ett jävla R svar !! Hon tyckte inte det va något konstigt utan förklarade ordagrant vad som stod. Dessutom fick vi svar på att ungarna fick lägenheten! Jag tror att vi alla är lika glad. 1 Feb är det flytt till Ringarum för dom, en jätte fin 2a på 66 kvm.  Kommer ihåg det som om det va igår vi själva fick egen lägenhet. Förväntningarna och allt planerande osv.

Jag har varit på utbildning om Hontington. Mycket bra måste jag säga. Våran chef är mån om oss anställda och tycker det är kanon när vi vill ha utbildningar. Vi har även varit på julbord i Motala som han bjöd på. Mycket trevligt ! Tyvärr kunde inte alla vara med utan vi blev bara 3 st. Tror vi va 17 totalt. Nu är ju företaget mest etablerat i Mjölby och Motala så vi va ensamma från Norrköping. Tydligen är vi ca 120 personal och nu säger chefen stopp. Tycker det är en sund åsikt att behålla det i relativt liten skala för att måna om oss personal och brukarna. Är så tacksam att ha fått förmånen att arbeta i detta företag.

Idag Onsdag har jag plockat och pulat här hemma. I morgon kommer alla mina arbetskamrater och våran brukare. Ska bli såååå kul ! Gissa om vi ska ha julmys bland alla tomtar. Tror inte vissa av dom inser hur många jag har    P tyckte att våran brukare hade MASSOR. Hmmmm 1,5 kartong. Jag har 12   . Tycker det är jätte kul att ställa till fest denhär årstiden. Det blir facklor ute och MÅNGA ljus här inne.MYS på hög nivå ! Dom va lite oroade hur dom skulle hitta men jag sa att det inte va någon risk att dom kan missa vårat hus. Tomte vid vägen och allt. Har dragit på luftvärmepumpen och golvvärmen i hallen. Ja dom är ju stadsbor hela högen och är vana vid att det är varmt    I morgon ska jag laga till lite gott att stoppa i magen, det blir varm smörgåstårta och till efterrätt saffranspannkaka med sylt och grädde.

Har varit hos Ingela och hjälpt henne tona håret idag också. Blev JÄTTE fint. Hon passar kanon i det. När hon skulle kolla hur det blev smög hon fram till spegen och tordes inte titta. Höll bara fram håret i spegelbilden   

Tjipp Tjopp

 
 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

9 december 2011 10:53

Grattis o vad skönt att äntligen få klarhet i proven.
Nu kan du släppa det o njuta av livet.
Härligt att det löst sig för ungdomarna oxå.
Du ser hur livet kan ändra sig från det mörka jobbiga till det ljusa underbara.
Var rädd om dig !Många kramar Yvonne & Spike

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards