lorna

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Rubrik saknas

Av lorna hanell - 14 december 2011 13:56

SÖNDAG: Då blev det ett besök till Ikea. Mamma köpte julklapp åt ungarna. Massa saker till deras hem. Dom blev glada och har nu nästan ett startpaket. Så är det ju som hos alla andra att man får köpa och byta ut vartefter. Ja rom byggdes ju inte på en dag. Sedan följde mamma med hem för hon ska vara hundvakt i morgon när C och jag ska storhandla.

MÅNDAG: Storhandel    Fy farao!! Men nu är det gjort och all mat till jul är klar. Efter en låååång dag i stan så körde jag hem mamma och slog sedan ihop i fotöljen.

TISDAG: Pysslade lite med det vanliga. Körde lite träning i v rummet. Behöver större när man ska köra med Katla kan jag tala om    Hon är inte den smidigaste hund som finns om jag säger så.Skulle trimma hundarna, ja det vill säga om maskin inte lagt av eller rättare sagt skäret  HUR kul är det??? Fick ta en nödlösning på Harriet som va värst, det blev saxen. Jag verkligen ogillar att ha hundar som är så ovårdade men vad gör man???? Ställde mig och stekte pannkakor eftersom jag skulle träffa Puttan. Hon vovvade LITE grann när jag kom.Vilka röst resurser den bruden har   .  Sedan va det julklapps Hazard hos Ingela. Mycket trevligt och det blev en ganska vild tillställning som vanligt. 1 Tomte fick jag med hem. Satt utan saker när tiden va ute så jag fick ta en av Anna. Kommer igen nästa gång och då vill jag i alla fall få 2 tomtar   . Kort kommer en annan dag.

ONSDAG: Möte ggr 2 idag. Va i skogen med hundarna och nu är jag VÄLDIGT trött på detta jäkla väder!! Skitigt är bara en underdrift av vad det är nu!! Fy fanken!! Vill ha några minus och 1 dm snö. SNÄLLA TOMTEN!! Kan jag inte få det ???  Hundarna tycka ju vara lyckligt ovetande om hur dom ser ut, Bonanza har helt plötsligt kommit på att det är jätte kul med vattensamlingar.Hellst dom som luktar as. Katla rullar sig i alla ilaluktande små högar som finns i skogen och cockrarna är väl dom som är minst benägna att skita ner sig. Axel får ju lite lätt panik när han blir blöt. Efter att vi kommit in så kan han sysselsätta sig i timtal med att slicka sig själv och dom andra torra. En hund med fobi är vad han är! Totalt manisk blir han. Ingela kom en sväng så det blev en fika. Nu ska jag servera ungsstekt falukorv och potatis mos till middag.

Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards