lorna

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Rubrik saknas

Av lorna hanell - 26 december 2011 14:15

23e va det bara att åka tillbaka till Vin. Magnetröntgen stod på agendan. Säger bara det att det är tur att man inte har klaustrofobi. Shit alltså! VILKET liv maskinen förde. Trodde att den skulle explodera. 35 minuter tog det och sedan skulle jag till avdelningen för att vänta på läkaren. 3 timmar senare dök han upp och sa att det va den vackraste hjärnan han hade sett   . Inget konstigt hittade dom i alla fall. Allt såg bra ut. Man har tydligen några kristaller i öronen och det va dom som for omkring och gjorde att jag va yr. Väldigt glad att bli utsläppt va jag i alla fall och sedan va det bara att fara hem och förbereda inför julafton.

JULAFTON

Conny hämtade Beirut och mamma. En mysig lugn och trevlig dag hade vi. Julklapps hazarden va kanske inte SÅ lugn, men jag är nöjd   . Fick ett luciatåg (som jag och Nancy kämpade om på en annan hazard) Färdtjänsten skulle hämta dom kl 22. Kom ingen !!! Vi ringde och dom sa att ingen va beställd. Mamma hade beställt en vecka innan så när hon blev bortkopplad och skulle ringa igen så tog jag luren. Efter lite tjafs så sa killen att det kommer en taxi om 10 minuter. Tanterna åkte hem och ca 25 minuter senare kör det in en till taxi på gården. Conny gick ut och talade om att dom redan åkt. Killen som körde bilen va LITE upprörd. Han svor på dom som har hand om tider osv. Han hade nämligen suttit och åkt från Norrköping för att hämta dom. Enligt honom hade dom fått beställningen 2 dagar innan. ALLTSÅ va den beställd som mamma sa. Är visst inte mångaa rätt hos dom som styr där inne.

JULDAGEN

Bara tog det lugnt. Kollade på tv, slumrade i fotöljen och åt.  Tobbe åkte in till Borgen för att dansa.

ANNANDAGEN

Conny har en tandvärk som inte är att leka med ! Stackarn! Blir för honom att ringa i morgon. Vi gick med hundarna och det går i 120 knyck. Bonanza höll på att fara utför berget och rakt ner i Tjen. Hjärtat tog ett gigantiskt hopp kan jag tala om. Tur att hon hade bra bromsar så hon hann att stanna i tid. Tog tag i alla gamla papper som ska ur pärmar för att göra plats åt dom nya. Betalade räkningar och har plockat lite. Nu står gröten på spisen och vi ska snart hämta Sandra vid bussen. I morgon blir det jobb.

Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards