lorna

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2012

Lite av varje

Av lorna hanell - 18 augusti 2012 15:51

har jag pysslat med. Först kan jag berätta om Katlas träning i Söndags som va under all kritik. Hon va på Alfons Åbergs humör. "Ska bara" först. Ingen kontakt,ingen vilja att jobba över huvud taget. Så fort jag stannade till så la hon sig. Jag och Lotta ställde oss och prata och DÅ !!!!!!!!!! Gick hur bra som hellst att leka med Stella i 120 knyck    Resulterade att damen åkte in i bilen. Ska göra som med Bonanza ett tag tror jag. Ska ta med en annan hund och jobba med medans K får sitta uppbunden och bli lite taggad.  

Jag fick för mig att ta med mamma,Bonanza och Harriet in på kanal 1 an i Torsdags. Är SÅÅÅÅÅÅ jäkla glad att jag gjorde det !! Varför får ni veta strax. Ni som är något sånär bekanta med mig och Harriet så vet ni ju att vi fått äta upp att hon kissade på plan i Åtvid en gång. Kan tala om att denna kväll bestod i mobbing på hög nivå   . Det började med att Domaren (Ingela) skrivaren (Carina) och tävlingsledaren (Sara) fick ett psykbryt när jag skulle in på plan. Hur lätt tror ni det är att konsentrera sig då !!?? Jag va tvungen att hålla igen mitt eget skratt och satt igång. Tyvärr råkade jag trampa Harriet och herr Ågren slog klorna i mig. Men jag va riktigt nöjd med min studsboll.

Platsen 9,5

tandv 10

linförh 8

läggande 7,5 (Bla stod följande på kritiken "hund kissnödig" )

ställande 5

apport 7,5

hopp 9,5

helhet 8


En andra placering och 163,5 p   (vi va 6 st tror jag)


Helhet ja !!! Här kommer den ...........Ilsken förare !!!Klagar på tävlingsledaren,synd att bestraffa hund med tramp i moment.


Så till Bonanza


Va ju lite tveksam om att starta henne men så tänkte jag att det fick bära eller brista.

Platsen 9

FF 7

Läggande 7,5

Rutan 9 !!!!!!!!!!! YES så jäkla glad jag blev   ÄNTLIGEN !! Nu vet jag ju att det kan ha glidit ur hennes minne nästa gång va ordet rutan är. Men man får vara glad för det lilla.

Apportering (fick hon hjärnsläpp) 0

Hopp 8,5

Fjärr 8

Helhet 9


På platsen stod det  " viftar hysteriskt på svansen"    Blir glad att hon nu tycker det är kul att träna/tävla


153,5 p 5e plats (av 7 tror jag)


Jätte nöjd med mina tjejer och mamma va nog också nöjd.Hon babblade med alla tjejer och mådde nog ganska prima. Är stolt över min 83 åriga mamma som är pigg på det mesta.   


Idag har vi varit inne på stora hundutställningen i Norrköping. Blev mycket förvånad av antalet hundar! För några år sedan va det ju knöka full och nu va det nästan bara spridda skurar. Men det är dyrt och ibland undrar man hur domarna tänker !! Så skedde idag!! För hård päls !!!!!!!!! Jag tror jag får ett bryt. Va inte kvar så länge för Connys rygg pallar inte att stå så länge, planen va annars att åka på marknaden men vi skippade den och for till Willys och sedan hem. Jag har gjort lasange på Zuccini idag.Förvånansvärt gott faktiskt (fast det är nyttigt   )


Tjipp Tjopp

 
 
Ingen bild

Domaren

18 augusti 2012 20:32

Domaren har alla rättigheter som finns!

Ni gjorde fina program och vilken superruta!!!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards