lorna

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Ibland

Av lorna hanell - 21 augusti 2012 17:09

kan livet va lite extra jobbigt. Så va det igår. Jag hade först kurs med Harriet och det gick bra tycker jag. Vi skulle gå in på plan på 5 olika sätt för att se hur vi och hundarna tyckte det va. Ingelas kommentar va stört skön. Hon sa att det såg ut som om Harriet sa åt mig  : SKÄRP DIG !!! Vi jobbar här! Gick ju in springandes,i koppel,utan koppel,baklänges och en annan busvariant.Efter kursen åkte jag och köpte en liten blomma för att sätta på Lenas grav.Hon skulle ha fyllt 55, snart tre år sedan hon lämnade oss och det trillar fortfarande tårar när jag kommer bort på kyrkogården. Hon fattas mig så ofantligt !!

Fick veta att en tjej fått ta bort sin hund. Kännde varken henne eller hunden speciellt men det  berör mig ändå !!! Så fick jag veta att en hund till fått somna.Han va en mycket speciell kille och låg mig varmt om hjärtat. Så kom då nådestöten när jag fick veta att ytterliggare en hund gott bort. Jag grät många tårar och kunde bara vara tacksam att mina egna är friska och krya. Tanken att Bonanza som är en "Flata" skulle kunna ha/få cancer gör mig panikslagen. Försöker skjuta undan tanken men det är inte lätt. Djurägandets baksida är när dom blir sjuka.

Idag har jag varit på apoteket !!!!!!!!! Ja det är ju en historia för sig. Tror ärligt talat att Apotekspersonal går någon slags kurs på att inte rappa på lite.Eller också går hela högen och knaprar lugnande piller hela dagarna   . Jag är alltid i tid och även denna gång, hade tid på vc kl 1130. tio i 11 va jag på apoteket för att hämta ut en spruta som jag skulle ha med till vc. 10 personer före och 4 minuter i halv 12 va jag ute och slängde mig i bilen. SUPERSTRESSAD !!! 

C skulle på akupunktur och jag passade på att "göra" Söderköping. Tar inte många minuter men jag hittade en ny second hand affär. 2 väskor ,4 böcker och två tröjjor åt C för 170 rikstaler.Dit kommer jag gå flera gånger !

Nu har jag precis kommit från skogen, jag fick ett sms och gick upp bakom stugan och där mitt i blåbärsriset sitter I och plockar bär. Så fort jag kom ut genom dörren och jag frågade " vart är JAG" så hörde jag Puttan    Hon är bara så underbar! Pratade bort en stund och nu har jag kommit in för att ladda inför arbetspass i morgon.Går av Tor morg och p möte 12-15. Åker inte hem emellan utan ska utföra lite ärenden.Bla fixa Connys födelsedags present. 

Tjipp Tjopp


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards