lorna

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av lorna hanell - 1 oktober 2012 15:30

Väl nästan tacka den fruktansvärt otrevliga sak som jag för 9 veckor sedan pratade med på vc. Jag ringde för att få tid hos en läkare för att få hjälp med min vikt. Hon svarade spydigt att det va inget svårt att gå ner i vikt, bara att äta mindre och röra sig mera. Jag sa att jag ändå ville träffa en läkare, då sa hon att en op va inte riskfri om jag trodde det ! Jag hade inte sagt ett ord om någon op ! Vill ha hjälp och stöttning med hur/ vad jag skulle äta. Då säger hon att det finns så många sidor på internet som man kan läsa. Efter mycket tjafs så sa hon suckande att hon skulle kolla efter om jag kunde få komma till en läkare. Hon återkom och upplös direkt om att jag skulle minsan få vänta på tid för dom hade inga. Tiden va 6 v efter mitt samtal. Jag va både ledsen och arg när jag la på !! Nu 8,5 vecka senare kan hon ta sig i brasan !! Jag har kämpat och lyckats gå ner 9,5 kg :) Om jag inte blivit både arg och ledsen hade jag nog inte kommit så långt som jag gjort idag. Endel människor borde sitta instängda på en fabrik och inte ha service yrken. Inte nog med att man är överviktig man blir motarbetad när man vill ha hjälp! Idag är jag glad och jätte nöjd med viktnedgången, går inte med raket fart men det duger åt mig ;) Har haft stöd och hjälp av vissa personer ( ni vet vilka ni är ) tusen tack !!! Nu kör vi vidare och ser med glädje fram mot mitt första delmål. Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards