lorna

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Försöka

Av lorna hanell - 12 februari 2013 12:54

mig på en uppdatering.


Måndag: Va min jobbarkompis här med en hund som hon har delad vårdnad om. En mycket blyg liten kille som heter Busen. Bonanza va jätte läskig tyckte han, Harriet också till att börja med.

   


Efter ca 30 minuter så vågade han sig fram och lukta på henne. Sedan va han "för" modig och Harriet talade vänligt men bestämt om att det va minsann hennes bakdel.

Victoria ska träna lite saker och så får vi se om han är modigare nästa gång.


Harriet va duktiga och visade ingen som hellst uppmärksamhet mot Busen utan va konsentrerade på mig.

 


Vi har ju ingen katt men får besök med jämna mellanrum av stall katten. Han sitter ofta under vårat fågelbord och spanar efter möss. Skatorna är elaka och drar honom i svansen, det rycker lite i den då men annars bryr han sig föga.

 


Onsdag va jag med Ingela en sväng på träningstävling. Kunde garanterat ha brutit bort mina tår, SVINKALLT va det om fötterna. Annars mycket trevligt och en liten gnutta träningslust smög sig på.


Fredag

va det jobb, fick dock uppsöka VC efter en olycka på jobbet. Ledbandet igen   .Vila o kryckor..... Vilan har jag varit duktig med i alla fall.

Lördag

hämtade C Lillan då mamma skulle på äventyr. Jerry Williams va det denhär gången. Lillan fick sig en välbehövlig trimmning.

Måndag

Besök på VC ,handel,hämta/köra ungarna, lämna tillbaka Lillan och sist men inte minst ............Koll av nötdjuren. Till min glädje hade dom mat idag !!! Hoppas nu bara att detta fortsätter !! Kommer även i framtiden ha koll kan jag tala om.

Conny bytte telefon till min gamla. GE MIG STYRKA säger jag bara!!! I&A kom på en fika.Vad man än tycker om vintern så kan man väl knappt förneka att det är väldigt vackert !!


 

Tisdag

C ringde VC och fick absolut INGEN hjälp ! Idag blev han riktigt arg och sa ifrån på skarpen   . Nu ska jag försöka byta VC för att vara kvar där är ohållbart! Dom vet ju inte vad dom gör,håller inte löften och är allmänt bläää !!!

Jag kan härmed tala om att Katla nu har licens. Det ni !!! Bättre sent än aldrig   . Så nu väntar vi bara på att kurserna  ska börja igen. Har även skickat efter ett halsband åt henne. Tror det blir bra. Bildbevis kommer när jag fått det.

Tjipp Tjopp



  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards