lorna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Återkommer

Av lorna hanell - 26 januari 2012 13:59

när jag har något kul att skriva  om............... Ja nu vet jag inte hur roligt det som jag ska skriva om men jag bloggar i alla fall. Lääääännngge sedan sist. Beror på att mitt liv varit minst sagt rörigt. En jobbig tid för alla i familjen. Men nu hoppas jag att vi alla snart ska få lugn och ro i både kropp och själ.

Jag har blivit ett år äldre .35 fyllde jag inte men jag försöker hänga kvar så länge det går     Dagen innan födelsedagen så åkte svärmor in på HIA och dom misstänkte en hjärtinfarkt men i slutänden visade det sig inte vara det. Hjärtflimmer och kärlkramp. Hon är i alla fall hemma och någorlunda kuranter idag.

Sandra fick missfall   .

Min följetång om röntgen fortsätter och nu väntar jag på en tid för magnetröntgen. Kan tyvärr tala om att mitt jobb med att sluta röka har gått åt helsike. Har mått så dåligt psykiskt av allt som hänt och insåg ganska snart att det INTE skulle fungera att sluta röka mitt i allt. MEN jag ska dock ta tag i det på allvar igen när allt lugnat ner sig här.

Vi har varit land och rike runt för att hämta möbler och pryttlar till ungarna. Hela vårat v rum och ö våningen är belamrat med saker. Det ska bli så skönt för alla parter att dom flyttar. Deras glädje med sin första lägenhet och framför allt att vi inte behöver gå på varandra och irritera oss på småsaker. Jag älskar min unge över allt annat men ibland blir det lite för mycket. En del dagar har det kännts som om vi bott i ett dårhus. På Lördag går flyttlasset. Tror att ni som hört mig säga att det ska bli såååå skönt kanske inte riktigt förstått hur vi haft det, men det ska bli SÅÅÅÅ skönt. Att kunna träffas och bara ha det trevligt och inte behöva reta oss på varandra hela tiden.

Hundträningen har varit obefintlig. Inte änns när jag ser hur alla skriver om sina träningar har lusten fallit på. Den kommer tillbaka ! Det är jag helt övertygad om   .

Så till ett STORT mysterium !!! Köpte en munkorg till min bajsätande Flatt. Hon blev som en stenstaty när den kom på och vägrade gå en meter. Efter att jag inte brytt mig om henne så började det fungera. MEN nu är munkorgen putts väck! Vi har gått med kratta ute och den finns bara inte!!! Finns inte ett spår här inne heller. Hmmmm funderar på om vårat "spöke" har gömt den.

Nu ska jag göra lite nytta igen! Ha det gott alla där ute.

 
 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

30 januari 2012 10:39

Välkommen tillbaka!
Kul att se att du är här igen :)
Jag förstår vad du menar.Man kommer till en tid då det är dags för barnen att flytta och som du säger så är det skönt att få hälsa på dom o att de kommer o hälsar på.
Då har man bara det trevliga ihop istället för att gnata.
Jag hoppas allt ordnar sig för dig snart så det blir lugnt i lägret.
Du får ringa saida o fråga var munkorgen är....
Kram från oss

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ingela

4 februari 2012 07:40

Skriver här fast det ska vara på nya inlägget men det går inte att kommentera!!
Klart du är bra på att laga mat!!!! Det har jag alltid sagt! hihi
Ja denna lilla flicka på bilden får vi hoppas klarar sig!
Andreas har foder åt dem på Väldenäs och ska öppna på Staffadammen.
Härliga bilde rpå hundarna! Cockrarna är för,roliuga att de alltid ska ligga i hög!!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards