lorna

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Vill börja

Av lorna hanell - 14 september 2012 10:06

med att säga SKIT!!!! Laddade över korten från kameran och när jag nu skulle ladda upp några hit så va dom putts väck!!!!! Kameran är raderad också !! INTE kul !!!!


I söndags va vi inne på Kröningen i Söderköping. Grabbarna va med i teatern. Katla va med och skötte sig exemplariskt. Hon tyckte dock att dom stora hundarna(nordsvenskarna)  som drog vagnar va lite läskiga. En människa förstörde hela min dag med att säga några ord som fick mig att kracha!!! Tänk att folk inte kan sköta sig själva och skita i andra.Så vore det ju bra om dom visste alla fakta också innan dom sårar.  Satt på Kina resturangen och tårarna rann, servitrisen kollade LITE konstigt på mig.

Måndag va det Harriet kurs och det gick väl bra.Har liksom inte gnistan pga allt runt om mig. Men som jag vet så återkommer snart lusten igen :) 

Tisd

va det jobb

Onsdag

Ja efter ett pass så är man lite urlakad och dagen gick i slow motion. Jag for till Vika på em för att fika med en kompis från mitt förra jobb. Kul att vi äntligen fick ihop en dag som passade. Vi har försökt sedan i Maj. Några timmar med babbel om allt och inget gjorde gott.

Torsdag

C skulle till sjukgymnasten och sedan for vi till stan och inhandlade en tvättmaskin.  Jag hade tid på medicinskt centrum för mitt knä. En super stressad karl men jag fick i alla fall svar på frågorna om mitt knä. Besöket va avklarat på 5 minuter, det är vad jag kallar för bra timpenning. Diagnosen då??? Jo jag har fortfarande infl i ledbandsfästet (han trodde inte det hade varit helt ok någon gång sedan jag va inne sist) Något konfunderad konstaterade han att det va MYCKET konstigt att jag inte fått infl hämmande piller sist. Nu ska jag äta det 3 ggr/dag i 14 dagar och inte anstränga knät. Dessutom sa han att jag har Artros i knät. Aha !! alltså därför det smäller,krachar och låter allmänt mysko ibland. Inte kul va det i alla fall. Måste försöka att ta mig i kragen och ta det skapligt lugnt nu för han sa att annars blir det inte bra i alla fall. Ska återkomma om 14 dagar så får vi se fortsättningen.

Fram på kvällskvisten satt vi in nya tvättmaskinen :) Härligt !! Bara att trycka på knapparna och vipps så funkar det! I skrivandets stund går 2a maskinen för dagen. Snart ska jag åka på PM. Känns behövligt eftersom vårat sista va i Maj.C ska passa på att gå upp till Vin och sedan åka för att köpa sin födelsedags present (fick presentkort) 

Hoppas mitt och Adelais tjat har gjort verkan och att "någon" (gissa vem) ska ha plockat fram saker inför morgondagen. Hennes vana trogen kommer hon antagligen springa runt som en yr höna halv 8 i morgon bitti och leta.( Halv åtta ska vi åka)  Ni kommer att få veta resultatet i senare blogg.

Nu ska jag sätta in ögonen och göra mig iordning.

Tjipp Tjopp 

 
 
adelia

adelia

14 september 2012 11:45

Fy attan vilka människor det finns...jag vet man ska inte ta åt sig men vissa dagar så gör man det ju och såras nåt enormt.Men man får vända på det och tänka vilket bittert liv den måste ha och att hon ödslar tid att ogilla mig..Den måste ju må piss dåligt själv.Nä de borde verkligen filtrera vissa...Jag och Bianca gillar dig precis som du är,ändra dig inte för nån<3
Jäkla knä som spökar för dig,trist;( Roligt att se ändå att det andra ger resultat ,du vet vad;)
Ja du det sist nämnda,så är uppgiften i gång iaf,håller på att ta fram foto på ekipaget,,nu är det upp till dig att hon får med sig pärmen oxå.Och jag fotot så klart!Då är uppdrafet i hamn.haha...ses i morrn.kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

 
Ingen bild

Den där någon

14 september 2012 21:58

Skit är det med knät. Men det är viktigt att träna upp musklerna runt artrosen.Och så Back on track skydd! Grejer det!

Att denna person inte kan sköta sitt är bedrövligt! Som ni kämpat och så inte få ngt tillbaka!!! Han skulle skämmas!
Undrar om man ska leta efter ngt.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards