lorna

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Tävling

Av lorna hanell - 16 september 2012 14:39

i Ödeshög va det igår. Va med som Hejjarklack, en trevlig dag i glada vänners lag och givetvis alla hundar. Ett extra tack till Adelia som hjälpte mig med att ladda ner en grej   . På kvällen pratade jag bort en stund på telefon med en kär vän. Har mycket innom mig just nu men jag kände att det får vi ta när vi ses. Vi lyckades i alla fall prata bort någon timme   .Tack vännen   .Fick ett recept på bröd som jag ska pröva. Låter spännande !

Nötbröd

3 dl riven ost
3 ägg
3 msk creme fraiche
1 krm salt
1 dl hackade nötter, mandel eller valnötter
4 dl blandade fröer tex, linfrö, pumpafrö, solrosfrö, melonkärnor, sesamfrö.
2tsk malda brödkryddor kan man oxå ha i.
Sen blandar man bara allt.
Bred ut smeten på en bakpappers klädd plåt.(Inte långpanna)
Grädda i mitten av ugnen 200 grader. ca 15 min.
Skär i rutor medans det är varmt.
Njut brödet med valfritt smörgås margarin och ost på .
Jag brukar festa till det ibland med Brie ost, blir mumma!!!
Jättebra att ta till om man blir sugen på nått och det blir man ju!!!!


Idag har ja "nästan" bara tagit det lugnt. Har lite aj aj efter gårdagen. Ska vara med på Katla kurs i kväll tänkte jag. När jag va ute med hundarna så förundras jag över Axels beteende. Han har drevskall HELA tiden han försöker jaga ifatt Harriet och Yrsa. Vad är felet?? Bara knäpp antagligen . Lyckades hundra Katla från att ge Bonanza en ordentlig tackling, nästan så att Börje Salming ligger i lä när hon sattsar för fullt. Matte blir INTE glad då!!!!

Tjipp Tjopp

 
 
adelia

adelia

20 september 2012 14:51

Kul att kunna hjälpa till:))kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards