lorna

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Kämpar

Av lorna hanell - 20 september 2012 13:55

som en stolle! Men jag är jätte nöjd och tycker det gått kanon. Jag har bestämt mig för att gå ner i vikt. 7 kg på 6 veckor har det blivit och jag känner skillnad på kläderna   Det är lite kämpigt emellanåt, men inte pga av att man ska äta nyttigt utan att det är MYCKET matlagning. Grönsaker !!!!!!!!!!!! Vi har aldrig varit speciellt förtjusta i det men nu har jag fastnat i "träsket" och det går riktigt bra. För att inte tala om att äta var 3e timme !!!!! Gör ju inget annat! Brödet som jag la ut receptet på häromdagen va KANON!! Så gott!! Jag som INTE gillar fröer och liknande förut   .

Måndag  va det kurs. Tog det lite lugnt och det funkade med knät.

Tisdagen  tillbringade vi i stan för storhandel.

Onsdag   Skulle ha telefon kontakt med läkaren.  Jo Tack !! Blev straffkommendering med kryckor, han misstänkte att jag belastat för mycket trots order om att ta det försiktigt. Fortsätta med piller. Nu har jag bättrat mig och det känns faktiskt skillnad. Jag skulle även ta kontakt med sjuk G och det gjorde jag. Nu va det ju inte så enkelt att få en tid och börja träna. Näe !!! Ska gå i en speciell Artros grupp, det ingår även föreläsningar där. Har beställt knäskydd i Back On Track. Hoppas det ska fungera ( har hört det ska vara bra i alla fall) Gjorde även ett försök att börja äta gurkmeja. URK!!!!!!!! Nopp!! det får bli glucosamin.

Idag Torsdag klättrar jag på väggarna !! Jag blir galen av att försöka hålla mig i skinnet! MEN ska det bli bättre i knät så är det bara att bita ihop. Har roat mig med 2 storkok, och ett träningspass med Bonanza. Ett tag där va jag desperat men ett samtal med mamma löste det hela. "Tanterna" har ju länge velat åka till Ullared och nu har vi bokat stuga. Ska bli skönt att komma iväg och göra något. Ser faktiskt fram emot det denhär gången. Listan har redan börjat skrivas. Den blir inte så välfylld så frågan är om det lönar sig!? Shitt the same jag kommer iväg. 


Tjipp Tjopp




 
 
adelia

adelia

20 september 2012 15:21

Nä som jag skrev så tycker jag du är otroligt duktig som håller och inte ger dig,även conny..ja det blir en livs stil,haha ja ni är inne i träsket nu;))
Tänkte på det där brödet,det är ganska så mkt nötter i det så jag skulle inte rekomendera att äta det allt för ofta ,iaf i början.Visst nötter är bra men i en lagom mängd..6 st cashew nötter tex innehåller ju 57 kalorier,,,Men det ser du ju på appen sen.Men mkt bra bröd annars..Jag kör mkt fulkorns bröd,finns på citygross för 14.95 tror jag det kostar.Inget socker bara naturligt,men jag saknar ju bröd för övrigt det är ju så gott!!
Kul m ullared,ja jag vill med åka och sova över helst...Får se om jag får med mig gubben efter han tävlat,nu är han så anti mot allt..haha...
Hoppas du kan ändå ta det lugnt så knäet får en chans att vila...Förstår din frustration..
kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

 
Ingen bild

Ingela

20 september 2012 19:38

Ni är skitduktiga!!!! Att du som inte kan äta det och det och det för det är inte gott , och salt osv bara fixar det och tycker det är gott
!!
Heja er!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards