lorna

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Nio

Av lorna hanell - 18 oktober 2012 18:56

Dagars ledighet försvann som en avlöning ! I morgon är det dax för min mindre roliga helg. Blir ganska slut på att jobba 48 timmar fr- må.
Måndagens kurs blev inställd pga det förbaskade regnandet. Men att nu räcker det och blir över!! Blev inte så mycket gjort utan tog det ganska lugnt.
Tisdag trimmade jag alla hundar. Fick ett psykbryt på Axel ! Han va inte bara en vissen tulpan idag utan en död padda ! Tar på tålamodet att behöva kämpa för att trimma en EXTREMT motvillig hund . Blev i alla fall klar med allihopa, även Bonanza fick sig lite klipp här och där.
Onsdagen gick jag ut en sväng med Harriet på plan. Även om hon är smått galen så är hon den som är mest lätt tränad och jag är nöjd med passet ! Hon la sig till o med fast det va lite slaskigt. Hon är alltid arbetsvillig och gör allt som står i hennes makt för att matte ska vara nöjd ! Katla är ju den som säckar ihop så fort jag stannar upp. Bonanza har haft vila men jag ska försöka sätta igång henne snart. Har ju problem med knät och det värker satan om jag går för mycket. Sjukg sa idag att jag ska ha kryckor så mycket som möjligt för att avlasta. Visst !!! Hur lätt är det att träna med kryckor!!?? Får bli kortare pass men träna ska jag i vilket fall!! Hon sa även att dethär är ju inget som kan bli bättre utan kommer troligen bara att eskalera. Jo visst ! Jag är ju inte dum utan fattar att det är inget som man kan fylla på nytt i lederna. I vilket fall så är det inte kul och jag har lite svårt att acceptera , känner mig ganska Depp på skiten just nu.
Onsdag vaknade jag och trodde att en ångvält kört över mig. Akut sms till Lollo och jag kunde få komma ! Tack snälla! Nu är det ju trots allt så att man njuter inte direkt av behandlingen . Shitt va ont det kan göra !!! Natten till Torsdag va inget god natt , så fort jag rörde mig vaknade jag, nu flera timmar senare så känns det bättre och till syven och sist så är det värt det . Det stod storhandel på schemat och det är ju lika kul som vanligt INTE. Fick det gjort i alla fall och när vi kom hem så blev det lite matlådor gjorda. Matlådor ja!!! I måndags nådde jag mitt första delmål i min viktminskning 10,2 kg! SÅ himla glad och nöjd för det:) Nu kör vi vidare och njuter. Shoppade loss på Kapp Ahl också. 5 toppar för 300 spänn! Bra kap tyckte jag och framför allt så slapp jag leta , allt hängde på samma ställning Me Like :)
Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards