lorna

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Lite

Av lorna hanell - 26 oktober 2012 14:20

av varje har jag pysslat med. Va i Hageby Centrum i ett ärende på jobbet och då stötte jag på Ronny Åman. För ca 15 år sedan spenderade jag minst 2 dagar i veckan hos honom. Är så facinerande att se honom jobba med hästar. Varje Måndag när klubbens medlemmar kom för att rida för honom va jag också där. Många timmar med stelfrusna fötter har jag tillbringat i det ridhuset. Vi babblade för fullt och han tyckte jag skulle komma tillbaka. Visst blev jag sugen och i Tisdags kväll tog jag Katla och Bonanza för att träna Ridhus/hästvana med dom. Så fort jag klev ur bilen så blev det ett kärt återseende. Nu insåg jag hur mycket jag saknat detta ! Bonanza och Katla gjorde först ett besök i stallet. En av tjejerna tog ut sin häst och band upp i gången. K backade lite men det gick snart över. Så begav vi oss in i ridhuset. Tjejerna va mycket coola och la sig ner och tittade på alla hästar. Inte minsta rädsla utan bara konstaterade att det va mäsrligt stora saker. Hästar skom i hög fartoch gjorde Sliding stopgjorde inte änns att dom lyfte på huvudet. Jätte kul så många bekanta ansikten och att få se dom och deras härliga hästar. Tugget va det samma och det många goda skratt :) . Kommer att åka dom Tisdagar jag inte jobbar.  Fick beröm för mina fina lugna hundar :) Känns bra i ett matte hjärta att få höra det.


Tidigare på dagen va jag på "tuttmangel". Kärringen rent ut sagt va inte speciellt trevlig.Slet och drog i hela mig och va stressad till max. Snacka om löpandeband princip!  Idag fick jag svar och det va UA. Skönt! Även fast det är obehagligt och gör ont så är det ju en livförsäkring som man inte vill strunta i.


Tränat lite inne, Katlas apporterings eller snarare hålla fast träning går sisodär. Men det är bara att traggla på. Harriet är............... ja HERREGUD!!! Som en tidsinställd bomb men det går i alla fall bra med träningen. Bonanza har fantastiska uppsitt och ligg inne. Hon är också något laddad just nu. Axel fattar absolut INGENTING. Honom har jag givit upp på så han får en liten godidbit bara för att han är där. För att få honom till något sitt ,ligg eller något annat behöver man ett tålamod utan dess like. Han ser bara Flå dum ut och fattar absolut NADA. Yrsa är trög även hon men där får jag i alla fall till sitt och ligg.

Försökte igår att övertyga min jobbar kompis om att tomtar är underbara.Det blev tvärstopp kan jag tala om! Hon tycker dom ser elaka ut !?? Sorry Debban !! Du kan alltså inte komma och hälsa på mig när jag har mina uppe ! Du skulle behöva terapi i flera månader efter :) 


På väg hem från jobbet idag smet jag in på Dollar Store. Hade ju hört ryckten att det fanns tomtar ;) . Blev dock inte impad eftersom dom inte va i min smak. Jag är lite kinkig nämligen, dom måste se snälla ut och ha runda goa kinder.


Idag ska Conny lägga på vinterdäck, blev lite kallsvettig igår när folk skrev på FB att det snöade både här och där. Jag gillar snön men INTE att halka runt på sommardäck i det.


Har snöat in på en ny grej ;). Kesoplättar !!!! GUD så gott det är!! Fantasin är inte den bästa just nu när det gäller maten, blir många Kajsa Kavat grytor = man tager vad man haver. Bara mitt mål att minska i vikt funkar så får det väl bli lite stilltje i fantasin ibland. Har blivit ytterliggare ett kg :)  . Mitt knä  PEPPAR PEPPAR är mycket bättre. Vet inte om det är Back On Track skyddet men det är i alla fall jätte SKÖNT att slippa värken.


Tjipp Tjopp


 
 
Nelliesmamma

Nelliesmamma

26 oktober 2012 14:53

Haha!

Snopen jag blev när jag läste ditt inlägg som hamnade precis innan mitt i "listan" över senaste inlägg!

JAG höll oxå till hos Ronny för snart TJUGO år sedan! Känner inte igen ditt namn så vi har nog inte setts där... Jag hade iaf två arabskimlar på den tiden. Det var på måndagar minns jag... Tävlade lite, vad hette din häst? Tävlade du? :D Helen

http://www.nelliesmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lorna

26 oktober 2012 15:29

Jag tävlade inte, jag va nog inte där då. Hade en Nordsvensk där på inridning. Benjamin hette han. Sedan blev det att jag åkte dit på måndagar utan häst för jag hade ingen transport. Lånade häst på plats ibland.

 
Nelliesmamma

Nelliesmamma

26 oktober 2012 20:43

Hihi, jag har "bytt upp mej" till Nordsvensk, bilder finns på bloggen...

http://www.nelliesmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards