lorna

Alla inlägg den 10 december 2012

Av lorna hanell - 10 december 2012 12:28

då va det dax för Pruttilutt kväll.Ett troget gäng (tyvärr va det som vanligt avhopp i sista stund) kom och vi babblade och några pysslade. Vi va 5 personer och 10 hundar. Lilla Härja(Lotta döpte om henne till Turbo   ) fick vara med bland dom stora hundarna och jag tror hon hade det riktigt kul.


Alla är lite fundersamma över Nancys pyssel, det slutade med att hon tog fram stickningenen istället. 



Rakel kollar så matte gör rätt


 


Så åkte tävlings kaledern för nästa år fram och datum skrevs in.


 

 

Lite mysbilder


     


Promenad i djupsnön va popuärt, (av vissa)  Axel va nog den som gillade det minst.Han slet som ett odjur för att ta sig fram.För att inte tala om hur blöt en stackars cocker blev!


 


Yrsa gillar läget


 


Harriet börjar frysa efter ca 5 minuter men kämpar på


 


Den som njuter mest är helt klart Katla.


 


Bonanza har inte heller speciellt mycket emot att springa i snön, bara det att hon lätt får kramp i trampdynorna.


 


Så när man kommer in så börjar den STORA utmaningen för Axel!!! Att slicka alla torra !Totalt manisk är han.


Lördags va det dax för nästa besök, den här gången va det syster och svåger som kom. Jag bjöd på saffranspannkaka och tror det va uppskattat. 

Söndag blev vi bjudna till Daggan på Advents kaffe, sedan for vi iväg till Söderköping för att handla och hälsa på Tobbe o Sandra. Hem igen för att fixa till sig och sedan på Hazard hos Ingela. Det är lika roligt att spela varje gång! I dom lugnaste människor gömmer sig speldjävulen   . Jag satt utan paket när det va klart (och det är ju inte kul! ) men jag fick i alla fall med mig 2 saxar (en med tomte och en med snögubbe på) och en leksak till hundarna.


Idag förbereder jag för morgondagen. Mina arbetskamrater ska komma   


Tjipp Tjopp 



Ovido - Quiz & Flashcards