lorna

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av lorna hanell - 7 juni 2012 14:03

och dalbana är väl vad man kalla livet. Har en period varit i en dal och därför inte haft lust att skriva. Förutom problem som jag nu har kommit till avslut med. Inser att jag kan inget göra och mår bara skitdåligt av lägga det på mig. Nu är det nog!

Förutom det så har jag tränat hundarna som vanligt. Blir glad av att se att det går frammåt med alla 3. Har även kommit en bra bit påväg vad det gäller deras beteende när det kommer folk. En vattenspruta med citronvatten kan göra mirakel

Lillan har varit här under mammas Turkiet resa. trimmade henne och när halva hunden va klar så dog klippmaskinen. INTE kul ! Men vad gör man ? Jo effilerings saxen fick göra resten. (Tur att mamma inte ser jätte bra.) Fick en fin dyr parfym av mamma (Chanell nr 5) av mamma som tack för hundvakten. Kan konstatera att det är första och ända gången i mitt liv jag kommer äga en parfym för 900 kr !!

Så har det spridits rykten om att jag ska sluta på jobbet. Finns ingen som hellst sanning i att jag skulle varit på Sandbyhov på anställningsintervju !!! Jag stor trivs på jobbet! Blir så jäkla trött på folk. Sköt er själva och skit i andra !!

Har varit fritt följ kurs här i 2 dagar och jag har fixat pajer åt dom.Blir så full i skratt när jag sitter och kollar på när dom tränar. Att agera hund och följa en förare är inte lätt ! Men det ser ut som ett gäng med puckon på grönbete.  Har även börjat få agera "idiot" = gå och säga kommandon under folks program. Alltså jag går och säger typ fot,ligg,hit,stanna när andra arbetar med sina hundar.

Yrsa har oroat mig lite. Hon hoppar inte upp i soffa eller fotöljer. Tror att hon fått sig en smäll och har en lårkaka. (hoppas på det i alla fall) Jag blir något hysterisk när det gäller hundarna på så sätt. Målar faan på väggen dirrekt. Har dock konsulterat Ingela och hon tror det samma. Jag är väldigt ledsen och besviken på att inte ha råd att fälja med till Borlänge på lydnads SM ! Vill ju vara med och heja fram "fröken" och fälla en eller annan tår.

Nu har mina semester  dagar krymt och jag har "bara" 3 veckor kvar . Känns faktiskt konstigt att vara ledig så länge, men givetvis skönt .

Ja det va nog allt..................

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards