lorna

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av lorna hanell - 21 juni 2012 10:30

börjar ta slut och snart är det dax att börja jobba igen. Kommer bli lite skönt faktiskt. Nu hoppas jag att inte det blir allt för hett resten av sommaren.

Vad har då hänt här??

Måndag va det dax för storhandel. Ungarna va med för att handla. Gillar ju inte dessa dagar men det är väldigt skönt när det är påfyllt överallt. Hade en lååång historia om att kunna låsa upp telefon eller inte. Nu får vi se om 14 dagar om det lyckats. Efter att allt va in packat så kom Lotta och vi åkte till Söderköping för att träna. Det gick riktigt bra förutom att Katla fick en Traumatisk upplevelse i form av en Leonberger tik. Dom kom och gick över plan och matten sa Ojjj !  Får dom hällsa?? Ja sa jag om hon vill. Kan säga hon ville INTE. Boffade och kröp bakom mig. Inte lätt när man tror man är en liten cocker flicka.

Tisdag

va vi tvugna att åka till Norrköping IGEN!!! Remmen till gräsklipparen hade kommit så det va bara att åka och se glad ut. Skönt att få gräset klippt till Midsommar.

Onsdag

Va det kurs. Jag körde bara micropass med både Katla och Harriet.Va ju KM på klubben på kvällen.Och vilken kväll det blev !! Va där kl 1730 . Det började kl 18 men som vanligt vill jag vara i tid. Först va det firande av alla som deltagit i Agility/lydnads SM. Så va det dax att få veta vilka nr man fick. Katla nr 3 och Harriet nr 9. Ett lite annorlunda upplägg som jag aldrig varit med om förut.2 planer med en domare på varje. Väntan blev EXTREMT lång efter att vi hade haft platsliggning,vilket för övrigt gick bra. Är så glad över att Katla framför allt höll ihop hela kvällen eftersom det va hennes debut. Lång väntan,nya situationer och massa stora otäcka hundar .Jag gick in med Katla och tyckte fria följet kändes som en katastrof, nu va det visst inte så illa som jag trodde. Hon va väldigt nosig på vissa ställen men det va tydligen något i backen för det va många som blev som damsugare.

Så Harriets tur, tyckte att även hon va fladdrig, satt inte i en halt bla. Nu skulle det visa sig att jag inte kände riktigt rätt.Sista ekipaget va Harriet och jag så sedan va det bara att vänta på resultat.Som vanligt så kom det en eller kanske två tårar ;) Kommer inte exakt ihåg resultaten men jag kan säga att " Team Ingela" ägde :)))  Jagär jätte glad för allas skull , har ju vissa favvisar som ni kanske vet ;))) ikväll va det Zebban och matte Lotta som gjorde att det kom en extra tår.

Så va det då klass 1. Jag gav Harriets koppel till Conny och gjorde mig berädd, på plats nr .... jag va redo, men nähä??? Plats nr 8 va redo att gå fram igen... Så höll jag på tills vi ropades upp. PLATS 4 !!!!!!!!!!!! Så jäkla härligt ! Min älskade Bumbis debut och får 143 poäng fast hon nollade läggandet !!!!!!!!!!!

Chock !! Jpp men skit glad :))  Ja så gick jag och bytte hund, så va det samma visa igen  Redo att gå upp vid varje upprop. När dom sa på 2 plats och det inte va vi så trodde jag att jag skulle svimma. En hämsk tanke slog mig... shitt dom har glömt oss. Men så va det inte :)))) Vi blev Klubbmästare i klass 1 och fick 181 poäng !!!!!!

Va helt euforisk!!! Detta är lycka på hög nivå !!

Tjipp Tjopp


Ovido - Quiz & Flashcards