lorna

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av lorna hanell - 11 juli 2012 11:29

jag bloggade. Ska försöka mig på en liten sammanfattning. Vädret har ju som alla vet inte vari å sitt bästa humör. Mig gör det inte så mycket om det är mulet men regnet kn ag vara utan. Semestern är slut och jag är tillbaka på jobbet. I skrivandets stund har jag gått av ett pass och är skapligt seg. Vi har varit utan telefon,internet och tv i 4 dagar och det gör mig inte glad !!! Nu fungerar det i alla fall och nu får vi se hur länge det håller. Jag är glad för det har äntligen hänt något possitivt :) Vill inte berätta vad men det känns kanon !  Har tränat hundar som vanligt . Lusten har väl ärligt talat avtagit lite igen men den kommer säkert tilbaka (vilket år som hellst)

Jag har så sakterligga börjat planera för Conny 50 års dag. Mycket är det som man ska tänka på. I samband med det så har jag vandrat i minnenas alle och det händer lite på 30 år kan jag konstatera.

Nu mera när jag ska till sjön med hundarna så har jag med en egen ormvakt! Conny får gå före och bereda väg. Han höll på att trampa på en fet vidrig huggor som skulle sätta i sig en groda. Orm aset fick spotta ut den och fly. Nu har vi med en ogräshacka när vi går ner, den kommer bli i något mindre bitar om C får se den igen. Har inga som hellst betänkligheter att låta döda dom.

Idag är det 1 år sedan Katla opererade bort livmodern. Min älskade Bumbibjörn !! I morgon fyller hon 2 år. Vart tar åren vägen???? Hon är och kommer alltid att varamin bäbis.

Varit många sjuka hundar runt om nu ett tag. Lider med alla mattar och hussar.

Nu kommer det lite kort sedan jag och Lotta va ute oc apporterade med Bonanza och Stella.

         


Katla tyckte nog det va orättvist att hennes bästa kompis fick vara med Bonanza, vi rådde dock bot på det och dom fick leka medans vi fikade,babblade och kollade på kursarna på plan.


Stella är "krocktestad" och tillräckligt snabb för att Katla inte ska mangla henne.


               

Ber om ursäkt för att datorn inte vill skriva alla bokstäver jag vill. Fattas med andra ord lite här och där.  


Tjipp Tjopp 

Ovido - Quiz & Flashcards