lorna

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Vet

Av lorna hanell - 21 maj 2013 14:28

Inte riktigt varför det går trögt i träningen nu, Katla kursen va väl inte lysande eftersom damen lägger av och
ger mig fingret. Hittar inte riktigt läget hur jag kan tillrätta visa henne. Tycker hon blir låg dirrekt men tror även det är
ett spel för gallerierna i vissa fall. Harriet kursen va rent katastrofal! Jag har ju lätt att bli lite frustretad när hon helt plötsligt inte gör det som suttit klockrent förut. Just nu är det fjärren som bara är pannkaka. Hon är fast besluten att jag ska stå på cm rätt för att det ska gå att göra uppsitt. Känner att det är tur att jag inte har några tävlingar inbokade samtidigt som jag är bra sugen.
Nu har det blivit komplikationer i min sommar planering :( Ogillar verkligen när det inte går som man vill. Tycker inte jag har så stora krav på att göra roliga saker o så när man väl har glatt sig i ett år o sett fram mot det så kanske det inte blir genomförbart i alla fall. Blir verkligen genuint ledsen på vissa saker.
I går fyllde Yrsa 6 år, inte klokt att tiden
går så fort! Tyckte det va nyss som jag, Lena o Annika satt i valplådan o gladde oss åt dom 5 små liven. Tyvärr gock en hane bort ett dygn senare. Vi smög omkring nere ved Herrborum där vi då bodde, greven hade precis gått bort o det va en kuslig stämmning nere vid slottet ( eller som jag kallade det.. Rucklet ) Ser det idag som en stor förmån av att få bo o jobba på Herrborum. Många minnen av en man som va mycket orginell.
Har idag även kommit så långt att jag kan tänka på / prata om min bästa vän Lena utan att gråta. En underbar människa som jag saknar ofantligt!!
Jag som tror på andar o livet efter detta är övertygad om att hon en dag kommer ge upp o visa sig på något sätt ;) . Hon hade inte samma åsikter o kommer hålla sig in i det längsta men en vacker dag så :). I skrivandets stund sitter jag och har lite rast på jobbet.
Är lite sliten efter att ha hoppat in o jobbat extra. Känner att jag verkligen behöver den ledighet som jag har i normala fall. 24 timmars pass kan vara slitsamt både fysiskt o psykiskt. Ser fram mot semestern som börjar v 27.
Planen är att Conny o jag ska åka till Ullared o hyra stuga den 1-2 Juli men nu får vi se om det också skiter sig :(
Vi skulle behöva komma bort lite, även om jag efter halva resan börjar fundera
på hur hundarna har det ;)
Tjipp Tjoppö

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards