lorna

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Inte mycket

Av lorna hanell - 21 november 2010 19:02

Har det väl hänt egentligen. Vädret har ju inte varit speciellt kul så snabeldraken och svabben har varit väl använda. Annars försöker jag hitta inspiration att börja pynta. Den har väl så smått börjat smyga sig på men inte riktigt infunnit sig. Det är väldigt ovanligt för mig kan jag tala om. Brukar vara hur taggad som hellst att få ta fram alla julgrejor. Det finns ganska måsten just nu som jag ignorerar för att jag helt enkelt inte har lust med speciellt mycket. Hmmm? låter ju som en släng av November depprition. Näe riktigt så illa är det inte ! Man kan väl inte ligga på topp jämt.

Fredag kväll kom våran egen massör eller snarare massös. Hon började med mig och FY FAAN så ont det gjorde denna gång. Är nog det värsta jag varit med om. Hon fick slita ganska bra för att få eländet att släppa.

Så skulle man då lägga sig   . Ja att ligga på rygg och läsa va ju bara att glömma. Ok sidan då! Skulle inte tro det heller. (Tur att jag sover på mage)

Så kom då det spännande momentet att ta sig ur sängen på Lördagen   . Vilket skämt !!! Fick tillslut RULLA ur sängen, det gjorde till och med ont att gå. Så det blev inte mycket gjort den dagen.

Idag hade jag stora planer! Skulle baka. Mmmm visst ! Blev det gjort då? NÄE började röja i garderoben istället och vipps så va baklusten borta. Tog även tag i skatbot av kablar vid skrivbordet. Va blev kontentan av detta då ?? Jo skatbot flyttade bara till ett annat ställe. HUR får man ordning på 9 kontakter med tillhörande kablar. Suck !! Jag gav upp!

Så va det bara att försöka klä sig för valpkurs i regn. Vi fick flytta kursen till Ringarum för här ute skulle det ha passat med gummibåt idag. Fy farao vad jag är trött på detta regnande !! Några minus och lite snö TACK !!  Vi blev blöta och ruggiga på kursen. Katla tyckte att det blev lite för mycket väta så hon slog av på tempot i slutet. Både hon och jag tyckte det va skönt att komma in i stugvärmen när vi kom hem.

Ska försöka ta mig i kragen och börja baka i morgon. Är snart födelsedag här och jul närmar sig ju också. Kanske behöver en spark i baken ? Eller är det någon som vill komma och göra mig sällskap? Roligare att vara fler när man pysslar i köket. Kanske du Ingela känner dig manad   . Erkänn att jag va rolig nu !!

  Men herregud ! Det blir ännu tydligare på kort med dessa låånga ben.

 

Yrsa funderar på om det kommer någon.

   

Bonanza med den ännu hela leksaken. Tog ca 3 minuter så va det SMÅ lila plastbitar bara.

 

Molle på språng

      

Tjipp Tjopp

 
 
adelia

adelia

21 november 2010 19:45

Jag Lora samma här inte nån inspiartion i år för att julpynta,..Kanske ,kanske om man får ner kartongerna o böjar att riva i det så kommer det,,,sen lite hög julmusik..Om jg kickar dig i baken så kan du väl göra detsamma med mig..Mkt i dec nu födelsedag,olika avslutn..o fester,,det är bara orken jag behöver...kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

 
Ingen bild

lotta o zebbis

23 november 2010 19:53

oooh va julefint du gjort här .....härligt...långbeeen gillar jag kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards