lorna

Alla inlägg under november 2010

Av lorna hanell - 9 november 2010 10:42

Garanterat träningsfritt idag. Blaskigt,snålblåst och inne väder. Katla tyckte det va mycket konstigt med detdär vita som täckte backen. Nosade massor och stod och stirrade upp på den fallande snön. Hon kom dock ganska snabbt på att det va mysigt att rulla sig i snön/leran. Bonanza gav en hjälpande hand så hon la sig snabbare.

 

  

 

  

 

Cockrarna håller sig hällst inne. Går bara ut i nödfall och när matte tvingar ut dom. Värst är Axel som man nästan får släpa ut.

  

 

Kan bara konstatera att min LILLA bäbis inte är så liten längre. Hon fortsätter med sin favorit stil när hon sover. Kolla in dom "korta" benen. Hon ser ut som en dragster just nu och det ska bli spännande att se hur det slutar när kroppen vuxit i fatt.

  

Inte så stor skillnad i storlek längre   

 

Skulle åkt på tjejmiddag idag, ställde in pga vädret. Vi gör ett nytt försök i morgon istället. 

 

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 8 november 2010 15:32

Ja det kan man undra. Tränade Harriet igår innan Katlas kurs. Konstigt att momenten ska börja strula innan man ska tävla. Känns ganska hopplöst just nu   . Katla va duktig på kursen och efter henne tog jag Bonanza ett pass. Jätte glad att hon inte va låg trots mörker och massa baggar i skogen precis bredvid.

Idag har det blivit träning också. Brukar inte köra så intensivt annars men det bara blev så nu. Katla har varit med dom stora hundarna och tränat idag. Måste säga att hon är jätte duktig.Sittande i grupp va inga problem. Liggande va lite värre så jag fick lägga om några gånger men är kanon stolt över min bäbis ändå. Start i Juni säger vissa..... Ja ja vi får se.

Harriet fick sig också ett pass. Inte nöjd. Men det är nog mycket mitt eget fel. Jag vet inte varför jag inte kan ha koll på händer,armar och fötter. Känns inte ett dugg upplyftande att tävla när det blir såhär.  Så har jag en tendens att "gå ner mig" när det inte fungerar. Lägger absolut ingen skuld på Harriet utan det är helt mitt fel. Känner mig lite som Katla ser ut. Långa extremiteter som far åt alla håll och kanter. Fötterna går sin egen väg och vissa saker borde lindas för att man ska få bättre uppsikt över saker och ting. Eller hur Ingela?

Näe det va allt för nu.

Tjipp Tjopp

Av lorna hanell - 5 november 2010 18:21

Äntligen fick jag ändan ur vagnen och trimmade Yrsa idag, blev även ett bad. Så blev det ett träningspass med Harriet. Våran "fröken" tycker hon ser fin ut och jag är jätte nöjd med henne. Finns bara hon och jag på plan enligt henne. Hon har jätte fin kontakt, det vi behöver jobba med är hennes pendlande och jag måste börja torrgå igen för att få koll på mina fötter som lever sitt eget liv IGEN   . Fick reda på vem som dömmer den 13e idag. Hmmmm !!! Men vi går in och har kul och ser hur långt det räcker.  Harriet har födelsedag då också. 3 år. Tiden går SÅ fort.

Måste sätta in denhär bilden på mitt yrväder och Carro.

Men är hon inte för söt ???

   

 

   

 

Tjipp Tjopp 

Av lorna hanell - 3 november 2010 14:05

Nu för tiden har jag ett viktigt uppdrag i familjen. Att hålla det stampade jordgolvet borta. Ingen annan som kan tänka tanken att göra det. Verkar jag LITE irriterad ??? Kanske det !!!  Nåväl det är väl bara att bita ihop och städa och laga mat VARJE dag ett tag till.

Än så länge så har jag i alla fall damsugit/skurat golv. Tränat Harriet, som till min stora glädje la sig under gång fast det är blött. Hon är något låg mot vad hon brukar vara men jag tror det beror på en kommande skendräktighet. Bonanza gick bra, hon har inte sådana bekymmer med väta.

Nu väntar jag på den stora frågan..................    : Vad hade du tänkt till mat???    Jag är laddad för svaret kan jag säga   .Är väl flera i familjen som vet hur man öppnar frysen och kollar vad som finns eller ???  Ska ladda om batterierna för i kväll är det Katla kurs.  Behövs handlas också. Kylskåpet gapar ganska tomt.  Fattar inte hur mycket det kan gå åt ! (Eller det gör jag nog vid närmre eftertanke. Om det används dubbelt pålägg på mackorna skinka och ost så går pålägget åt ganska fort) Tänker jag fixa det OCKSÅ ??? Nej skulle inte tro det!!  Känner mig lite åt det tjuriga hållet idag.   Har faktiskt lite rätt till det ibland.

Min syster ringde på fm och ville bjuda mig på middag i morgon   . Då blir man glad ! Vi ska äta,prata och ta det lugnt lääänge.

Tjipp Tjopp

 

Ovido - Quiz & Flashcards