lorna

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

April

Av lorna hanell - 10 april 2012 15:03

väder kan man väl minst sagt säga att vi har nu. Fy bubblan! Nu vill jag ha lite sol.   OBS Läs detta noga!!! Är nog ända gången jag skriver det i år.

I Söndags va min brukare med hem, vi va uppe och kollade på alla lamm och fick även gosa med Mannas minsting. SÅ söt! Det va mycket uppskattat och som ett extra plus fick vi se en lammning.


Här kommer lamm nr två.

 


       


Idag tog jag Bonanza,Katla och Conny och skulle kasta lite påse tänkte jag. C är med som kastare och slipper alltså apportera vilket jag tycker han ska vara glad för!! Inbördes beundran klubben har en annan åsikt. Jag är SÅÅÅ elak ! Hmm ELLER hur!!! Bonanza tycker det är underbart att få hämta "påsar". Katla däremot........Ja ni skulle sett henne. Jag höll på att slita mitt hår samtidigt som jag inte kan göra annat än att gapskratta åt henne. Hon sitter fint kvar när jag kastar,jag får peta henne i nacken samtidigt som apport för att få iväg henne. Springer ut med bra fart sedan skiter sig det mesta . Att komma på bredsladd och försöka ta dummin i farten när man är något  ............... KLUMPIG går inte så bra. När hon väl greppar dummin så slänger hon iväg den (med god fart och bra längd) bara att hon INTE ska göra så. Så tvär stannar hon, dumglor på mig    Ähhhhh matte vad va det jag skulle göra nu igen ?????????? Jag upprepar * FLERA får matte den. Resultat = skitglad kommer hon framstudsande till mig och sätter sig fot med ett fånigt leende på läpparna    . Jag har härmed både startat och avslutat hennes apporterings karriär. Vad hon fick ut av det ???? Jo jätte glad att få göra en glidtackling mot dummin samt att byta färg genom att springa i den värsta lera hon kunde hitta. Vad jag fick ut ?? Några extra gråa hår samt många glada skratt.


Här kommer kort på min finaste Puttan. Om man tittar RIKTIGT noga så ser hon ut att vara LITE V,I,P behandlad

 


Bancan ska också vara med på kort så klart


 

Tjipp Tjopp





 
 
Malin o Sasha

Malin o Sasha

10 april 2012 15:48

Haha, du måste ge Katla en andra chans Lorna! O så måste du ha med någon med en vidiokamera! Ja vill se haha.
Ja vill också komma och krama lamm, kan jag bli din brukare för en dag ;)
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

 
Adelia

Adelia

10 april 2012 17:25

Oh dessa 4 benta de är bra roliga men håller med Malin en ny chans får hon väl;)) Bancan tackar för att hon får vara m på bild;)) kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards