lorna

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Jahopp

Av lorna hanell - 26 april 2012 18:53

då va det dax igen.Gnugga geniknölarna för att försöka minnas vad jag gjort sedan sist.

Fredag va vi bjudna till Tobbe och Sandra på mat. Om jag hade varit ordentlig så hade jag hittat sladden till mobilen så jag hade kunnat föra över bilden på maten som jag tog. Nu är inte fallet så utan jag får tala om att vi fick Hasselbacks potatis,fläskfile och bea sås. JÄTTE gott!! Han har nog en kock inneboende Tobbe. Conny fick ett samtal från Ingela så vi kastade oss i bilen och for hem. Nu va det klart med lammning när vi kom ,hade gått bra som tur va. En fördel med att Conny har en egen inbördes beundran klubb med Ingela är att det gick undan hem . Conny är annars inte den som gasar allt för mycket   


Lördag

Jobbelijobb


Söndag

Seeeeeg men efter att ha diskuterat med mig själv i ett par timmar så blev det en sväng till Ringarum för Katla kurs. Katla fick tänka mycket själv och det fungerade ganska bra. Polletten är nog påväg ner faktiskt. Hon stämplade dock ut en stund innan kursen va slut   . (Elaka tungor påstod att det va jag som stämplade ut.)

Måndag

Harriet kurs på ganska blöt plan men jag tyckte hon skötte sig riktigt bra i alla fall. Ska ju snart tävla och försöker komma på vilket moment hon tänker välja bort. Hmm har inte kommat fram till något än. På em fick jag besök av en kär vän. Så mysigt att umgås hela em. Vi ses allt för sällan men det kanske kan bli bättring på det.

Tisd

Trimmade Axel. det är ett äventyr varje gång ! Han är som en degklump på trimmbordet.Ser verkligen döende ut. Att han sedan fick genomlida ett bad också va nästan droppen tyckte han.Maskin klarade (med viss övertalning = dunkande,skakande och svärande) hela Axel. Va inne och hämtade Lillan, mamma skulle bort så då fick fröken komma till oss. Gjorde en mini trimmning på Lillan = öron tassar. Tror inte mamma hade velat få hem en halvtrimmad hund.

Onsdag

Jobb 9-17. En snabb handel och hem till tomt hus (ja förutom hundarna då) C va ute och åkte lastbil. Hundarna va nära döden (alla utom Katla) Maten va 2 timmar försenad !!! Dom överlevde dock och jag tände snabbt en brasa. Va LITE ruggigt! Regnet öste ner och jag kröp upp i fotöljen framför brasan och bara va.

Torsdag

Fick ett ryck och satt igång och städa garderob och skåp. Jösses vad jag är duktig på att vänna till!! Men det blev tillslut bra , va bara tvungen att "övertala" Conny att han kan använda övervåningen till kläderna istället för att fylla den här nere med MASSA kläder. En liten undran bara............. MÅSTE man ha 7 kepsar,4 par skor samt en stor hög med kläder framme. Svar = NEJ!!!!!!!!!!! Som tur va så åkte vi till Ingela för lite fika så han fick lite sympati (som vanligt)

Min "gubbe" fyller 50 i höst så jag har idag (efter många om och men bokat en resa till Helsingfors) Utav olika anledningar så blev det tillslut Silja Line som blev valda. Hade vissa disskutioner med Viking   . Kan vara kul att byta bolag för vi brukar åka med Viking men jag måste säga att dom båtarna är ganska sunkiga om man jämför med Silja. Nu är det i alla fall bokat och den 4e September så bär det ut på böljan den blå   


Tjipp Tjopp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards