lorna

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Nytvättade

Av lorna hanell - 29 juli 2012 15:04

ben får man om man varit hos Ingela och sedan kommer hem till en längtande Molle. Han kände väl lukten från dom andra hundarna för jag höll på att bryta ihop. Så fort jag va still så slickade han på benen/fötterna.Tillslut gav jag upp och satt på mig långbyxor. Idag har vi varit hemma med Lillan, nu är det alltså bara 6 hundar ;) .Mamma va helt lyrisk över Bruce Springsteen !! 66000 pers hade dom varit och han höll på oavbrutet i 4 timmar. Inte utan att man är lite stolt när min 83 åriga mamma åker på rock konsert !

Vi skulle handla på vägen hem, jag skulle ta ut Bonanza ur bilen och då va det en Saab som exploderade (avgasexplosition) fy faan va det small. Gissa hur min stackars skotträdda hund reagerade   Hon skakade hejdlöst och det bara rann saliv om henne. Försökte inte lossas något om det utan gick en sväng med henne. Fanken också säger jag bara !!! Precis när jag med glädje kunnat konstatera att hon inte är lika åsk/smäll rädd längre. Nu får vi se hur det blir i framtiden. 

Har stott och skurit korv för i em kommer Lotta och vi ska träna lite.Jag min idiot har anmält Bonanza och Katla till träningstävlingen i morgon. Hmmm ?? Ja det blir nog fint   . Tyvärr missar jag första kanal 1 an som är på Torsdag. Men så är det ibland. Jobbet måste gå före.(även om det svider   )

Häromdagen hämtade Conny hem märg ben och jag bar upp en hel kartong till frysen. I TVÅ timmar satt Axel och tjöt i trappen !!!! VILL HA !!!! Han har vissa "pucko" drag som liknar Junior faktiskt.

Igår va det 5 år sedan jag förlorade Lacy   . Jag trodde att det skulle gå över men det gör lika ont och bilderna i huvudet dyker upp varje årsdag. Undrar hur Yrsas bröder har det, tråkigt när man inte har någon kontakt längre. Man tröttnar tillslut som "gammelmatte" att försöka hålla kontakten och inte få något gensvar. Hoppas dom har det bra och är friska och krya.

Tjipp Tjopp



 
 
Ingen bild

Molles matte

29 juli 2012 22:25

Haha stackars Molle. Han längtar efter sina tjejer!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards