lorna

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Rubrik saknas

Av lorna hanell - 5 december 2012 18:04

Ja dagarna går och julen närmar sig med storm steg. Jag bara njuter och tycker livet är ganska härligt. Tobbe har hunnit bli 21 sedan jag bloggade sist. Tiden går så fort så det är nästan otäckt.

Hundarna har fått en tidig julklapp ! Fick 2 stora lådor med ben av Snören :)  Cockrarna upptäckte ganska snabbt att kartongerna stod utanför dörren och parkerade sig vid dörren. Gnällande och kvidande satt dom där läääänge . Delade upp benen i påsar och in i frysen med dom.Gjorde även några påsar till Lillan.Hon blev glad när jag damp in på Tisdag morgon och hon fick ett smakprov.

Snön har ju kommit och stämningen är så julig som det bara kan vara. Igår  fick jag veta lite tråkiga saker vilket tog udden av dagen. Vi klädde julgranen och spelade julmusik och jag fixade ett kortare pass än vanligt.Det va svinhalt på vägen hem men jag är ganska glad att jag åkte när jag åkte och inte i morse eftersom det inte va plogat då. Jag har pysslat hela dagen med bak och lite pyssel, är ju Pruttilutt kväll på Fredag och jag ser SÅÅÅÅ fram emot det, hoppas nu bara att folk inte ballar ur pga vädret. Har ju liksom hänt förut att jag fixat och styrt så har dom flesta inte kommit. DET är inte kul! P Lördag är det dax för besök av syster yster med man,tisdag kommer världens bästa arbetskamrater   .Kan avslöja att det förekommer elaka rykten på jobbet. Dom har bildat en packt och börjat konspirera hur våran Cinderella kryssning kommer bli. Alla tror att jag kommer vara värts (vad dom nu menar med det)  Kan redan nu tala om att så kommer inte vara fallet !! Några av dom har inte änns planer på att lägga sig över huvud taget. Kan garantera att jag kommer vara pentionären i gänget och slockna först av alla. Har liksom legat av sig med festande om man säger så. Ska i vilket fall bli kul ! OM det kan ge fanken i att blåsa. Jag fixar inte det liksom ! Blir sjösjuk och får smått panik, kommer inte följa med om det blåser !

Inte för jag vet om någon bryr sig men jag MÅSTE bara dela min glädje !!! Har nu gått ner 17 kg och är så nöjd och glad! Faan va jag är duktig !!! Jul kommer nog att föra med sig lite + på viktkontot men det bryr jag mig inte om, måste få unna sig ibland. Mitt stora problem är att jag vill hitta en fin topp till jul, FINNS INTE !! Suck ! Hoppas kunna köpa 2 storlekar mindre och så hittar jag NADA !!!!!!! Kollat stan,nätet ja i stort sett överallt. Zalando som så fint gör reklam om att frakt och retur är gratis ni vet, det vore skandal om dom tog betalt för det med dom priserna !!! Hittade lite fina saker men jag varken kan eller vill köpa en topp för 800-900 hundra.  Får väl leta vidare(vart jag nu ska ta vägen) jo jag ska faktiskt till Axelssons på Linden, tänker dock inte betala några överpriser .Sara har lovat att dom har något fint till mig ;)  Vill så gärna köpa en fin överdel som jag kan njuta i. 

Tjipp Tjopp   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards