lorna

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Livet

Av lorna hanell - 28 december 2012 20:18

går sin gilla gång och vi hade en lugn och mysig jul.Jag beställde min födelsedagspresent på julaftons kväll. Länge velat men inte vågat men nu är det gjort! Kände mig modig :) Nu återstår bara att se hur det blir när paketet kommer. Hoppas jag vågar! Eller jag SKA våga ! Juldagen jobbade jag,va inte ok.Hade ont i hals och v öra. Va ett nedbantat pass på 17 timmar så det gick.

Promenader med hundarna är nu ett äventyr. Axel stackarn lider alla helvetes kval både under och efter. Under = kommer inte fram så fort som han vill. Efter= tar lååååånnggg tid att slicka sig själv och dom andra torra.Han är så knäpp så hälften vore nog :)

Torsdag : Vi körde in ungarna till Norrköping för dom skulle på Ultra. Jag hade gissat rätt ! (Conny också) när det gäller kön :) Jag fick lite hjälp av Lena ;) Hon har givit mig tecken och det stämde så bra så! Vi va en sväng på HC för C skulle handla för sitt presentkort han fått av fåren. Tyvärr hittade han inte det han va ute efter! Stretch jeans !! Han behöver det för sin onda rygg, det kan inte sitta åt nämligen.

När vi kom hem så ringde jag VC, skit ont i örat , Jo Tack !! Fick tag i en ny klimakteriekossa som upplös om att Ipren och nässpray minsann kunde bota det.Jag talade om att jag använt båda och ingen förbättring. Tillslut sa hon suckande att ja du får väl komma i morgon då! Men det vore ju bra om du ringde o avbokade om du blir bättre över natten. Hmmm ska inte säga vad jag tycker, men inte är det några fina ord jag har lust att skriva. Man söker ju inte vård för att det är så extremt kul att betala 150 spänn och sitta där och vänta!

Idag hade jag i alla fall tid kl 11 och fick bara vänta i 25 minuter! En trevlig läkare som hette Olga. Lite svårt att förstå henne men det får man ta bara dom är trevliga och nogranna. Hon tittade och sa följande : Inte bra!! Utbuktande trumhinna,infl,nära att brista. Du får penc i 10 dagar och ska äta Ipren mot värken. Skulle jag ha vetat vad sköterskan hette så skulla jag ha gått och upplyst henne om att jag hade haft ONT på RIKTIGT !!  Till apoteket, va endast 20 st före. En av tjejerna där är så rar och jag hade tur att få henne! Hon pratar och skojar jämt och ger ett så härligt intryck.Tycker hon skulle ge dom andra stofilerna en lektion i hur man tar hand om kunder!

Tvungen att vara hemma i morgon :( Inte kul! Men att gå och jobba och ha ont,snora och knappt höra är ingen höjdare.

Nu ska jag och mina baccelusker srypa till kojs   

Tjipp Tjopp !




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards