lorna

Alla inlägg den 19 januari 2013

Nu

Av lorna hanell - 19 januari 2013 13:29

Vill jag inte ha mera kyla ! Inte det minsta skönt. Men trots det så måste man ju erkänna att det är otroligt vackert!!!!
Varit en sväng till syster yster och firat henne. På väg dit fick jag ett mindre anfall ! Jag kan ta mycket men när djur blir vanskötta blir jag fly fbannad ! Åkte förbi ett ställe det domhär djuren går året runt. På sommaren är det som en öken. Alltså inte många strån för djuren att äta. Magra och eländiga är dom stackarna. Många anmälningar är gjorda och inget görs. Jag fick nog idag när tempen visade 18- och inget foder! Små kalvar blandat med kor. Jag tog helt sonika telefonen o gjorde en polis anmälan !!! Kan säga att jag skäms inte det minsta utan det känns bara bra! Nu tror jag väl inte att det kommer hända något denhär gången heller men jag har gjort vad jag kunnat. Blir vansinnig när det finns as ( ursäkta språket) som vansköter sina djur. Dom har inte bett om att få födas till detta! Mitt hjärta blöder för dessa djur och om jag fick några miljoner så skulle jag köpa en gård och ta hand om vanskötta djur o ge dom ett drägligt liv. Att jobba som "djurpolis' vore otänkbart för jag skulle göra mig olycklig på dessa människor! Önskar att alla som hade djur skulle ta hand om dom o ha ett sunt förnuft! Jag högaktar verkligen dom som bryr sig om sina djur och sköter dom som dom ska skötas!!! Så en gigantisk eloge till er som gör det!
Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards