lorna

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Här

Av lorna hanell - 20 september 2011 13:20

kommer några exempel på hur skyltarna i Rallylydnad kan se ut. Tobbe garvade och sa bara att det blir nog bra. Han vet ju hur lätt det är att lära mamma bugga. Fötter och hjärna har ingen som hellst kontakt, för att inte tala om när jag torrgår  . Jag ska i vilket fall som hellst göra mitt bästa.


        


Jag har anmält till tävling i Rallylydnad i Okt. Ska bli spännande. Harriet tror nog matte blivit totalt galen. Hon är ju en stjärna på att sitta på v sida och ha kontakt, nu ska hon sitta framför och dessutom ha en jätte konstig ingång enligt henne.Runt matte och in !!!!!! Hon ser mycket konfunderad  ut och jag har satt ett eget namn på den övningen " strypa hund". Det är nämligen så att det är emot alla Harriets principer att gå så. MEN vi tränar på  

Jag blir fnoskig på Bonanza !! Hon apporterar ALLT och då menar jag ALLT !!!!! Hur hon kan få in en hel fäll i munnen är för mig en gåta! Hon är väldigt noga med att det får inte hänga för mycket utanför munnen, hon kan plocka och styra hur länge som hellst för att tex ett snöre på en boll INTE får hänga och dingla. För att inte tala om när hon lyckas ha både belöningsboll OCH apporten i mun samtidigt.

 Tjipp Tjopp 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards