lorna

Alla inlägg den 28 april 2011

Av lorna hanell - 28 april 2011 09:11

till vet va bokad kl nio igår. Intet ont anande så hoppade Katla glatt in i bilen. Sedan blev det lite annorlunda. När vi stannade vid Valla så va hon inte så pigg på att hoppa ur. När vi närmade oss ingången så saktade hon farten och blev tveksam. Men hon följde matte snällt in. Vi satt oss för att vänta och då lutade hon sig med all sin tyngd mot mig och började darra/gnälla. Min lilla skrutta visste hur ont det gjort sist. In på ett rum och när vet kom så gick hon inte fram för att hälsa som förra gången utan satt pressad mot mina ben. Med viss övertalning så gick hon tillslut fram och vet kunde göra sin undersökning. Det blev fortsatt medicinering och att ta det lugnt. En avsevärd förbättring kunde hon se. Det tar ca 90 dagar innan det är ok så vi har en bit kvar. Sedan till apoteket och vidare färd hem.

Åkte tidigare till Valdemarsvik för jag va tvungen att köpa baddräkt    HUR kul är det ?? Jag bara undrar!!! Visst min gamla va 20 år   . Som ni förstår så badar jag inte så jätte ofta. Nu är jag 399 rikstaler fattigare och en baddräkt rikare. Ska även inköpa en t shirt att ha över. Ja !!!!!!!!!!! Har ni någonsin sett en flodhäst i baddräkt??? Kommer genast att tänka på en tecknad film   . Madagaskar !! Jag och teckande filmer   

Sedan blev det jobb.

Katlas nya sysselsättning är att stå med huvudet på fönsterbrädat och kolla vad som händer på plan. 


    


Att pussa på husse är inte heller fel !


 

Idag Torsdag då....

Planen är följande

Åka till Söderköping för att umgås med syster lite. Alltid mysigt eftersom vi inte träffas jätte ofta. Sedan till Hageby för att inhandla en t shirt. Därefter ska jag till jobbet och gå intro    Det känns så bra! härliga arbetskamrater och en jätte härlig brukare. Kommer bli kanon !! Tar upp det igen ... Men fattar ni hur skönt det är att ha ett schema att gå på???? Kan se fram till jul om jag vill hur jag ska arbeta !! Ja lite inhopp kan det ju bli men annars!!!!

Idag går mina tankar till en bekant som ska ta bort en av sina hundar   . Fy farao!!!    Lider verkligen med henne.


Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards