lorna

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av lorna hanell - 4 juni 2011 10:12

av dom gångna dagarna.

Onsd

Träning.Tog och körde ett seriöst pass med Katla. Måste säga att det funkade bra, ska ta tag i hennes träning nu när hon (förhoppningsvis) är fri från benhinneinfl.  Först med Harriet sedan en kortare variant med B. På kvällskvisten åkte jag till Ingela för vidare färd mot Norrköping och lydnadstävling. Nancy gjorde debut i 3an med Princess. Är så impad över Nancy och hennes cockrar ! Är en fröjd att se dom på plan. Rakel viftar konstant på svansen under hela programmet. Ingela tävlade också och det gick jätte bra som vanligt, idag va det skott så Dulle blev lite låg men fick ändå kanonfina poäng. Ska bli SÅ kul att se dom på SM. Vi hade en härlig kväll med många skratt. Tur att alla är mer eller mindre tokiga i "gänget" .

Torsdag

Pysslade här hemma och hade inte en tanke på att träna hund i denna hetta. Va och hämtade mamma vid flyget. Bruna som pepparkakor och lyriska av att ha haft det så otroligt bra. Fick en fin väska av henne. När jag skulle flytta över sakerna från den gamla kunde jag konstatera att jag hade 6 tändare i den. Märkligt !! Vissa dagar hittar man inte en ända en.

Fredag

Jobb, promenad i värmen. Jag såg skapligt ny duscah ut vid hemkomsten. Fy bubblan ! Det svalade svett. BARA ca 28 grader  . På kvällen va vi bjudna på grillfest. Vi hade kanon trevligt och va tillbaka ca 2400. Vi hade en underbar kväll med god mat och många skratt.

Lördag

Ja nu sitter jag här och försöker komma igång. Varit hemma styvt 2,5 timme och det jag har presterat än så länge är ..... gett hundarna mat, druckit kaffe och inget mera. Nu ska jag försöka ta mig samman och fixa lite inför morgondagen som är jobb för mig. Ska in till stan för att sedan åka hem igen, vi ska nämligen ha en dag på lander hade jag tänkt.

Va rädda om er där ute i värmen! Drick och håll er i skugga. Det ska i alla fall jag göra.

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards