lorna

Alla inlägg under april 2011

Av lorna hanell - 12 april 2011 17:59

Igår skulle jag gå intro på nya stället va meningen. Efter att jag varit där i 1 timme så ringde vikariesamordnaren och undrade om jag kunde gå upp till Träffp och jobba natt. Blev en snabbis till affären för att inhandla en tandborste och sedan upp till jobbet. Natten har inte varit speciell kul. Jag har sovit ca 1,2-2 timmar. När jag kom hem möttes jag av en väldigt halt Katla. Hon har ju varit lite halt av och till men idag va det mycke sämre. Ringde vetten och vi åkte till Valla. Måste ge personalen en eloge för dom är SÅÅ  rara. Fick träffa vet och det bestämdes att hon skulle röntgas. Katla är så gudomligt snäll så jag har knappt ord. Hon låg snällt på golvet när hon blev undersökt. Visade att det gjorde ont men bara genom ett pip och ett ryck. S in för röntgen. Sköterskan och jag lyfte upp henne på bordet och hon låg så stilla och va jätte duktig. Vetten påpekade att hon va väldigt duktig för hon hade bra ont och hennes ringa ålder. Röntgen visade benhinneinflammation. Dom kan tydligen se förändringar. Fick anti infl och smärtstillande. Är glad att det "bara" va det. Fick veta att unga tikar som är av större raser lätt kan få det i samband med att dom ska löpa 1a ggr. Fick förtroende för vetten och jag känner mig nöjd och nu hoppas vi att det fixar till sig. Ska på återbesök om 2-3 v.

Nu är jag lite mindre orolig och hoppas att pillren ska göra henne mindre smärtpåverkad snart. Tycker så synd om henne när hon har så ont.

Tröttheten har slagit klorna i mig nu och har en föraning om att ögonen sluts en stund när jag sitter i fotöljen.

Tjipp Tjopp


Av lorna hanell - 10 april 2011 19:10

igen! Varit i Valdemarsvik för att tävla med Harriet. Härligt väder,härliga människor och hundar i massor. Hämtade upp I på vägen och sedan bar det va. Tror vi va nere strax efter 9. Jag hade inte lottning förrens 1215 men man vill ju se så många som möjligt. Det blev glädjetårar även idag. Adelia gjorde sin 2a start i elit och drog till med klass vinst och ett första pris. DÅ kom tårarna.I rättvisans namn ska jag tala om att Adelia började   Ja det va så många som gjorde kanon program så jag kan inte nämna alla. Ingen nämd ingen glömd. Bara ett GIGANTISKT GRATTIS till er alla! Idag va det verkligen Team Ingelas dag. Är så ärligt glad och tacksam att få tillhöra detta gäng. Love you al !!! Är synd att inte alla som tävlar kan få uppleva denna samanhållning. Så va det då våran tur. Harriet fick för sig att hon bara va TVUNGEN att ta ett sidospår på inkallningen för att lukta. Hon är i alla fall glad på plan och det är det viktigaste. För att inte tala om hur söt hon är med sitt fotsittande hos mig HELA tiden    Vart jag än står så sitter hon och stirrar på mig. Många som säger att hon är såååå söt och jag kan inget annat än att hålla med   Idag räckte det inte riktigt hela vägen men vi har haft en kanon dag i alla fall !

Efter 2 dagars utevistelse så känner jag mig lite "vår" trött. Kommer garanterat somna ovaggad ikväll.


Tjipp Tjopp

 

Av lorna hanell - 9 april 2011 15:41

Fy bubblan vad jag är GLAD    Kan nästan inte med ord beskriva det !! Vi har varit på turne till Oskarshamn och tävlat. Min äslakde studsboll har tagit 1a pris (vårat 2a). Herregud va jag blev glad när jag hörde att poängen räckte och vi tog det! Ska erkänna att jag började gråta. Väldigt lättrörd och det är inte alltid kul. Folk kollade lite konstigt på mig faktiskt. Men om man tycker det är så kul och man älskar att göra roliga saker med sin hund och sina vänner så vad sjutton.!! Till saken hör att hon va inte på topp och gjorde lite små missar, Shit The Same 


 


Som sagt VI har varit på turne.Jag va inte ensam utan även Ingela och Adelia va med. Ingela och Skoja gjorde debut i 1a. Och vilken debut sedan !!!!! (181 poäng tror jag det va) SUPER GRATTIS !! Vann 1a gjorde dom också !


Tänk att vi delat prispallen med fröken   



 


Adelia gjorde en kanon fin debut i Eliten. 10a på vittringen !!!!    Grattis till en jätte fin debut Adelia !!!!


 

Som alltid ett nöje att vara ute och fara med hundar och hundfolk. Nu ska vi ladda för morgondagens tävling.

Tjipp Tjopp     



Av lorna hanell - 7 april 2011 15:36

Jag vaknade kl 6 av att en fluga gjorde sitt bästa för att driva mig till vansinne. Bara att kliva upp och se glad ut, flug aset försvann och det fanns inte en chans att slå ihjäl henne. Kommer alltså att bli samma visa i morgon bitti. Men vänta du bara !!! Laddar upp med flugsmälla ikväll  Tussilagon blommar för fullt,sjön är nu isfri och fåglarna har fått hjärnsläpp.Tagit en fästing på Daggans katt, Ja med andra ord Våren är här!!!!

Blåst storm idag men det gör inte så mycket tycker jag eftersom det torkar upp. Längtar efter att leran ska försvinna och plan bli torr. Har trimmat Harriet,hon måste ju vara lite presentabel tills på Söndag.

Efter maten tog vi en promenad, Axel och Yrsa gjorde oss sällskap. Blev en sväng till Julpan för att kolla på gullisar.

Daggan bjöd på kaffe och nybakade hålkakor. Tack snälla! Smakade smaskens!

Conny och Laura har lite mys


Kisse ville också vara med på bild,Närbild!



Axel och Yrsa tyckte det va skönt att få egentid utan dom andra. Fick varsitt ben av Daggan också.


        


Lillplutt! Det är den minsta lammunge jag någonsin sett tror jag. HUR kan mamma Gena rata denna lilla sötnos? Tackskrälle !!

 


Ligger tryggt hos mamma och vilar


 



   


Katla tycker nog att fotöljerna är i minsta laget.Att soffan stor precis bredvid anser hon inte vara ett bättre allternativ utan det är bara att klämma ihop sig


 


Tränade igår. Bonanza gjorde mig så glad genom att vara mera allert och tyckte det va kul. Hon är påvägtillbaka nu känns det som. Däremot blev jag lite fundersam av Harriet. Inte lika hysterisk som vanligt. Löp på G antagligen. Jag har talat om att det är bara att hålla igen tills efter helgen. Jag VILL tävla! Tanken att anmäla Bonanza till någon tävling har dykt upp också. Men tiden får utvisa hur det blir med det. Kommer ju som vanligt att arbeta hela sommaren och missar antagligen flera tävlingar pga det. Det vikariens lott att alltid stå till pass. Fick ett telefonsamtal från kommunen idag som gjorde mig vansinnig .Kan inte tala om vad det gällde här. (tyvärr) 

Har sökt jobb i Åtvid, ja fattar ni ??? Vägen över dit på vintern är INTE kul. MEN schansen att få det är väl typ 10 promille eller något.    

Tjipp Tjopp 

Av lorna hanell - 3 april 2011 19:51

på övervåningen idag. Skiftat sovrum så nu har vi ett stort härligt sovrum igen. Det blev bra, nu är bara frågan om man står ut i sommar eftersom solen ligger på hela dagarna. Fläkten är dock redan intagen. Vårat gamla sovrum är numera gästrum och blev mysigt.

Våran dunderklump är lite halt, hon kom i full fart och slog på skallen över Harriet och är alltså nu halt på ett framben. Inte kul men jag håller tummarna att hon sträckt sig och att det blir bra på några dagar.Får ju nämligen spunk av att ha hund som inte är ok. Känns lite fjuttigt att skriva om en halt hund när jag vet en tjej som har en svårt sjuk hund som det inte ser ljust ut för. Tänker mycket på henne och hennes känslor och tankar.Har tjattat lite med henne nu i kväll. Fy sjutton för att ha djur som är sjuka!

Nu är Conny ute och hämtar Tobbe och Linn vid bussen. Han har varit på Idol uttagning idag i Linköping. Ska visst tillbaka på Tisdag för att gå upp inför den "riktiga" juryn. Hoppas dom inte "slaktar" honom då. Ja för elaka kan dom ju vara menar jag. Vet inte om mina nerver klarar att se honom inför dom på tv. Hualigen.

Träningen idag har varit obefintlig, kanske åker bort en sväng på träning i morgon. Skulle behöva köra läggande med H eftersom det är tävling i helgen som kommer. Vore ju kul om hon kom ihåg hur man gör ett läggande då   . Jag har även ett önskemål om uppehåll och skapligt torr plan eftersom min "känsliga" lilla cocker flicka inte lägger /sätter sig i blöta.

Tjipp Tjopp


Av lorna hanell - 1 april 2011 20:01

I går va det ett arbetspass på 9 timmar. LITE trött i ögat måste jag erkänna att jag va när jag åkte hem.  Satt inte änns på datorn när jag kom hem och DÅ mina vänner är jag trött   


Somnade ovaggad och vaknade kl 7 i morse. Hade en förhoppning att vakna till sol, men det sket sig i starten. Diset låg tätt men det va ju inte jätte kallt i alla fall. Började att fixa iordning i klubbstugan och även lite där uppe där Tobbe ska husera. fortsättning följer i morgon.

Åkte en sväng bort till kursen. Körde harriet först. Idag va "ligg" kommandot raderat ur minnet. Jag tror jag får spunk på dessa senila hundar   . Bonanza hade ingen aning om vad rutan va. Katla skötte sig bra i dom moment jag körde. Hon börjar fatta hur man gör ett ff fint. Min "lilla" bäbis.

Fick ett mail idag som jag väntat på. Har mailat en Leonberger uppfödare och bett henne titta på bilder av Katla. Hon tyckte hon såg ut som en helt normal 8 månaders Leonberger tik. Ja nu har jag alltså fått det bekräftat !!!! Hon ser ut som en Leonberger! Jag struntar i vilket men det va lite kul att höra.

En liten cockospaniel pojke har nästan drivit mig till vansinne idag. Pip larsson har varit ett underskattat ord kan jag säga. Han tycker nog att han varit från matte tillräckligt nu. På em började han gräva hål vid grinden. Jag skrapar igen och han är genast där och gräver igen. Nej Tack du Molle bolle. Här ska vi inte ha någon utbrytarkung! Har stenkoll på honom nu och han gillar INTE att ha mig i hasorna när han går ut. Som jag bryr mig   

Ja just det!!! Fick höra ett mycket bra uttryck idag. När man inte tränat sin hund speciellt så säger man att den är "orörd".Låter mycket bra istället för att säga att hunden är slynglig/otränad. Så nu kommer jag använda det så fort tillfälle ges. Nu ska jag vila ögonen på Brolle. Men vilken charm killen har   

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards