lorna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Snyggaste cockern

Av lorna hanell - 10 juni 2011 11:29

på norra jordklotet anser sig Harriet vara just nu. Ja med andra ord så löper hon. Molle stackarn som kom till oss för att slippa Skojas uppvaktning har nu börjat uppvaktas av H. Han är jätte duktig och försöker värja sig. Nu har inte höglöpet startat än ska väl tilläggas.

Igår va det åska och det innebär att Bonanza bryter ihop totalt. Hon darrar och flåsar som en stolle. Hade inte lämnat Conny en dm. Hon va tryckt mot honom vart han än va. Man känner sig skapligt maktlös i dessa situationer   .

Jag har jobbat och slapp se eländet.

Måste bara tala om att jag beundrar vissa människor!! Dom har drabbats av bland det värsta man kan tänka sig och ändå håller humöret uppe. Inte en unns av bitterhet. Många finns det där ute som borde lära sig av det. Sluta gnälla för skitsaker.

Idag är det ett evigt flåsande här. Vet inte om det kan vara åska på g igen . (hoppas INTE) Dagens plan är att träna i em. Är ju KM i helgen och jag ska tävla med B.

Nu är det bestämt att Conny åker på släktträff i Finland den 26e Juli. Kan vara kul att träffa folk som man inte sett på 20 år. Jag ska vara hemma hos hundarna samt att jag har 1 arbetspass under tiden. Kan väl inte säga att jag är jätte ledsen att inte kunna följa med. Att sitta i 4 dagar och göra ingenting är liksom inte min grej. Jag skulle få hybris !!!!!!!!  Mamma ska vara hos hundarna det passet jag jobbar. Tur att vi har mamma som kan ställa upp   . Är ju LITE fjompig med att lämna bort hundarna. Jag VET !!!! Lite löjlig men bara LITE   .

Emil i Lönneberga skulle bli grön av avund om han fick se våra "varg gropar" vi har på gården.

  Detta är bara en av typ 7 st. Våran alldeles egna GIGANTISKA grävling heter..........................


KATLA

  HUR oskyldig kan man se ut????

Bonanza som älskar att proppa munnen full lyckades få in ett halvt lakan på en gång.

Katla tyckker genast att det är hennes !!!

       När det väl är utvecklat ur B mun har hon inte en schans... Katla är starkare och envisare

   


Nu ska jag gå ut och njuta av regnet   

Tjipp Tjopp

 
 
Ingela

Ingela

11 juni 2011 10:26

Vad skönt Conny kommer i väg!!!
Stackars Moltas!! Jag tänkte hämta hem honom i dag. Haha tikarna är inte snälla alla gånger! I människorvärlden är det ju absolut tvärt om....

Kramen

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards