lorna

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Fast besluten

Av lorna hanell - 12 juni 2011 15:28

om att inte starta idag så sprack planen. Viss övertalning förekom och jag kan säga att jag är glad för det nu    Packade in min svarta lilla stjärna och frysväskan i bilen och for mot Söderköping. Skulle skriva i Eliten och trean. Va mycket intressant att höra domarnas prat om våran bästaste fröken och Dulle.  Mycket fina ord fick dom. Några regn droppar föll under tiden jag skrev och sedan kom solen. Hett som ett litet hel.... tyckte jag givetvis.

Är nöjd med Bonanza trots den där nedrans rutan som hon nollade även idag. Annars kändes det bra. Hon va med mig mera på ff och det är jag mycket tacksam för. Nu är det långt kvar innan hon går där jag vill, men vi har kommit en bit påväg. Nu är det ju djur vi jobbar med och dom har väl inte alltid samma tänkande som vi. Hon är lika värdefull för mig i alla fall ! Brukar aldrig skriva ut poäng och kommentarer men här kommer det........

Platsläggning   10

FF  7  Pendlar ngt,ut i sväng,ss, bra språng

Läggande 8  Långt ut,framföring,bra ner, bra upp

Inkallning m ställande 8,5  dk,tempo,stannar mycket fint

Rutan    0  många dk,vänder om ,föraren går framåt

Apportering   6 tempo,dk,ss 

Hopp över hinder 8,5 nosar

Fjärr  10

Helhet 8/10 Något långt/från föraren i sidled,Trevligt framförande

144 poäng

Det va 2 domare och det va nytt för mig men tyckte det va kul att pröva på. Vi blev 2a i klubbmästerskapet och det är jag super nöjd med !!!!

Kort kommer senare (eller hur Ingela ?)

Så trodde jag att vi skulle äta tillsammans, nix!! Va bara jag som hade med mig så det va bara att ta med frysväskan hem igen. Va uppe och lämnade hundmat till mamma på vägen hem. Fick lite kallt att dricka och det satt INTE fel.

Käkade när jag kom hem och nu har Bonanza somnat gått efter sin mat. Hon snarkar som en gris mitt lilla hjärta.

Vill tacka alla som håller på med detta tävlande. Vilket gäng vi är !!!   Peppar och blir glada för varandras skull. Underbart att tillhöra detta och speciellt vara en av Team Ingela   

Tjipp Tjopp


 
 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

12 juni 2011 18:15

Grattis, Lorna, hon såg jättefin ut idag! Jag tänkte på det att egentligen skulle man ju filmat så du får se att det inte ser se "illa" ut som du tror! Sorry, att jag missat det för med att ta med mat ;)
Kram

http://flattar.wordpress.com

 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

13 juni 2011 07:42

Grattis Lorna.
Vilken himla tur o vad roligt att ni var med.
Ni är duktiga.Det vet fröken det är väl därför hon är så envis eller :)
Kram på dig

http://ziggy.bloggplatsen.se

 
Ingela

Ingela

15 juni 2011 00:34

Grattis till en fin runda!!! och du som inte skulle starta!! Hon gick ju bra som jag sa hon skulle! Ni har gjort framsteg!! Kramar

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards