lorna

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Vad ska man säga................

Av lorna hanell - 18 juni 2011 14:48

Jo till att börja med så va min gårdag som följer.....

Åkte in och storhandlade, Conny mobil la av så vi kände oss nödda att införskaffa en ny. (En billig variant) Så slutkontentan blev att Conny fick ärva min gamla och jag fick en ny   .Upps så det kan bli. Nu är det faktiskt såhär att han ville inte ha någon ny eftersom han är.............. ja man kan säga LITE oförsiktig med telefon. Så då tyckte han att jag kunde få en ny. Mamma va hemma hos hundarna så vi slapp stressa. Det är guld värt. 6 timmar senare kom vi hem. Då fikade vi och sedan körde C hem mammsen.

Lörd:   Vaknade och hade Ingela och Viska i tankarna. Har fått rapport hela dagen och tyvärr räckte det inte ända fram denhär gången. För oss är dom bäst i vilket fall som hellst !!  Vi körde in Tobbe till Söderköping där det va dans på gator och torg. Han körde gärnet som vanligt och jag sträcker på mig och är en stolt mamma. Vi hade tänkt möte upp tjejen som jag jobbar hos för att kolla på dansen ihop. Nu är det dock så att färdtjänsten är VÄRDELÖS !!!!!!!!!!!!   och dom fick vänta i FEMTIO minuter på den. Som tur va så hann dom precis till andra uppvisningen. Medföljaren fick betala 40 kr och det ska vara gratis. Nu ska vi ta tag i detta nästa vecka. Inte bara dethär som strulat med F T utan även annat. Man blir så arg!!!!

Conny klipper plan så det är fint till kommande veckas kurser.

Bara en tanke nu............ Om jag ser något på FB som är ointrssant så läser jag INTE. Eller????  Jag gör inte det i alla fall !! Tycker att det är upp till var och en vad man skriver men även upp till folk om dom väljer att läsa.   Det tycker i allafall jag !

Nu tillbaka till min nya telefon    HERREGUD va många svordomar det har kommit ur min mun när jag skulle försöka komma på hur den fungerar. En sådandär Tutch (eller hur det stavas) ni vet. Mmmmmm visst !!! Bara det att det räcker ju med att andas på den så byter den sidor och håller på. Fick sms och ringde desperat till Conny för att höra om han och Tobbe va påväg hem eftersom jag inte kunde komma på hur jag gjorde för att läsa. Tobbe garvade när han klev ur bilen och sa ... Fixar det mamma. Eller hur??? visst jag kunde tillslut både läsa och skriva, men det första problemet va att få telefon ase.... att "prata" Svenska !!!!!!! Tillslut så va det JAG som kom på hur man ändrade och nu mera är den svensk talande.Bra kvinna reder sig själv.Tror att Tobbe viskade teknisk idiot några gånger när han skulle visa mig. Är helt övertygad om att det är inte det sista utbrottet jag fått på den . TYVÄRR !! 

Katla är stora tjejen nu!! Även hon löper, mattes bäbis. Hon är i behov av en stjärt tvätt efter det, Ljus hund och löp är ingen bra kombination. Nu ska dom fyrfota få sin mat.

Tjipp Tjopp 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards