lorna

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Mycket trimmande blir det

Av lorna hanell - 27 juni 2011 20:24

när man har 3 cockrar.Tycker inte jag gör annat ibland. Yrsa och Axel fick sig en makeover igår. Axel åkte dessutom på att bada. Han visade klart och tydligt sitt missnöje med att se döende ut. Nu är det tyvärr så att det hjälper inte i dethär huset.

Idag Måndag så blev det ett pass med Harriet. Hon skötte sig bra trotts värmen. Det är nog faktiskt matte som lider mest av den. Jag har börjat med 2ans moment och hon sköter sig riktigt bra. Hon har nog ganska lätt att lära min lilla studsboll. Rutan törs jag knappt kommentera men än så länge går det bra. Hon går in och får självklart belöning varje gång. Synlig än så länge.

Så fick jag ett sms från Blodbussen. Det är tydligen kris med folk som har tid att lämna blod. Jag åkte in och blev tappad på lite. Tycker det är en bra grej och dessutom så får man ju en koll på blodtryck och blodvärdet. Allt va bara bra och jag har tydligen ett väldigt bra blodvärde. Inte vanligt bland kvinnor sa dom. Så när vi ändå va i Söderköping så tog vi en glass. Lakrits !!!! Mums!!

Hem igen för att smyga mig ut på plan för att tjuvlyssna på en privatträning. Man lär sig amssor av att tjuvlyssna

Ikväll har jag gjort en nostalgi tripp, har tittat på gamla kort. Ja tiden bara rusar iväg kan jag konstatera.

I morgon har jag 2 trimmningar. Funderar allvarligt på att sluta ta emot trimmhundar. Min nacke tycker det räcker gott med mina egna och Molle, Lillan. Vi får se hur jag gör.

I morgon kväll ska jag ner till gamla jobbet en sväng också. Ska bli kul att träffa dom igen!

Fick ett telefonsamtal igår. En gammal bekant kommer och hällsar på under Torsdagen. Ska bli kul eftersom det är ca 14 år sedan sist. Varför är man så dålig med att hålla kontakten?? Man säger att man ska ses/höras av och så rinner det bara ut i sanden.

Tjipp Tjopp

 
 
Ingela

Ingela

28 juni 2011 13:02

Hoppas det går bra med det hela i dag! Du fusktrimmar ju dina med maskinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stackars Harriet. fast tassar tar ju lite tid det förstår jag. Själv skulle jag inte ha tålamod att hålla på. Är glad du gör det åt mig! Men ingen maskin i Molles ansikte mera. Han blir så stickig och ful. Och han ska vara fin pojke! Haha inte alla som har en provat trimmare. Så går det när man är duktig! Kramar

http://www.ostanvindens.se

 
Ingen bild

Lorna

28 juni 2011 13:59

Hmmmmm Hörredu du! Jag kanske tar hela honom med maskin nästa gång,fröken Karlsson kanske skulle trimma själv ;)

 
Ingela

Ingela

30 juni 2011 00:41

Haha Han ska inte se ut som en snaggad cocker tack! Ingen maskin på snyggingen! Honom får du allt trimma och inte göra det enkelt....
Snart dags att putsa till honom!!
Kramen

http://www.ostanvindens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lorna hanell - 12 juli 2014 12:54


firas här idag. Min älskade Bumbi blir 4 år. Vart tar åren vägen ?? Hon är o kommer alltid vara min bäbis. ...

Är

Av lorna hanell - 9 juli 2014 19:12

så fruktansvärt trött på att det aldrig kan få vara lugnt! Conny svåger gick bort i cancer valborg,min svåger gick bort i dag , en annan är svårt sjuk i skiten o så fick vi ytterliggare ett cancer besked idag på en anhörig. Jag spyr på skiten ! Är s...

Av lorna hanell - 30 juni 2014 18:54

Har tävlat Bumbi igen så nu har vi Lp 1 :) 173 poäng o en 2 plats. Så glad för min Bumbi som visar att även stora hundar kan. Har pysslat lite mera Träningen med hundarna går bättre o bättre. Är så glad :) Tränings suget börjar återvända. Har ...

Av lorna hanell - 13 juni 2014 13:32

Va visst ett tag sedan jag skrev :) Vi har tävlat o min älskade Bumbi va jätte duktig ! 181 poäng, överst på pallen samt kvällens lydnadshund :) Det va skivan med min uppladdningslåt som gjorde det hela ;) Tack Micke för hjälpen !! Jobbar som van...

Av lorna hanell - 27 maj 2014 07:15

med Bumbi går bra o jag ser fram emot Fredag. Har som tur är ingen prestations ångest ;) Nu håller vi tummarna för uppehåll. Inte för att hon bryr sig utan det är mera jag som inte vill vara dyngsur. Tänker mycket på hundar i min närhet som inte är ...

Ovido - Quiz & Flashcards