lorna

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av lorna hanell - 3 augusti 2011 13:50

på och jag försöker hålla ihop i värmen. I måndags va det personalmöte och så skulle jag ha hämtat Conny. Nu va hans syster snäll och körde hem honom istället för att han skulle vänta i 3 timmar. Jag köpte med en tårta hem som vi "firade" hans hemkomst med. Nu är alltså allt som vanligt igen. Tisdagen började med att telefonen stendog och det va bara att åka till HC för att införskaffa en ny. Nu va besöket väl värt pengarna eftersom vi bytte abbonemang och kommer tjäna 150 kr i månaden. Sedan åkte vi och grattade Joakim som fyllde 28 år. Jösses vad tiden går !  Bara att inse att rynkorna har nog inte kommit EXTREMT tidigt utan nu börjar förfallet. Tyngdlagen träder in och allt sjunker så sakterliga. Nu är jag ingen person som får ett bryt varken på rynkor eller gäddhäng. Sådant är livet och det är bara att gilla läget. Vi va även hos vetten med Katla för att hon skulle få sin 1 år vaccin. Lite besviken att hon inte gått upp i vikt sedan operationen måste jag erkänna att jag blev. Hade nog hoppats på något kg. Hon va lite motsträvig när hon fick känna lukten men gick snällt med. Sprutan märkte hon inte änns.

 Nellie och Harriet

   


 Så for vi hem och I & A kom och fikade.

Onsdagen har jag gjort typ inget. Jag har huvudvärk och vill inte vara ute pga värmen. Prövade dock en ny maträtt. Flygande Jacob och den va så god så det blir nog flera gånger. Även Andreas och Conny gav den godkänt. Puttan och syster Luzzan har varit inne hos mig när Ingela vallat. Puttan har väl fått lite smått och gott att äta. Hennes husse säger att hon är SÅÅÅ bortskämd. Hmmmm ?? Undrar vart han fått det ifrån ? I morgon är det jobb och jag önskar av hela mitt hjärta att få vakna till mulet väder i morgon bitti.

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards