lorna

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av lorna hanell - 18 mars 2012 17:57

Onsd


Va det  Bonanza kurs som numera blivit Katla kurs. Tyckte det gick riktigt bra och Katla höll ihop bra. På slutet va hon lite trött och la sig så fort hon fick en chans.


Torsd

Jobb


Fredag


Missade ett samtal på min mobil och fick se att det va från VC. Hjärtat satt i halsgropen eftersom dom ringt på fm. Förut har läkaren alltid ringt på kvällen när det gällt mitt röntgen svar. En vidrig väntan på 1,5 timme så ringde han igen. Höll nog andan flera minuter när han berättade. Det fanns inget konstigt någon stans i bröstkorgen    Tror ni jag blev lättad eller ?? Då slog det till.............. Fick en sådan energikick så jag kände mig som en Duracell kanin. Gjorde massa saker samtidigt och jag gick som på moln. Så va jag och hämtade ungarna. Dom fixade ute i stugan och sedan åt vi våfflor.


Lörd


Blev det en sväng till mamma för att ta en fika. Efter det for vi hem och jag bakade 2 sorters kakor åt Ingela.  Så bar det av till henne för att fira hennes födelsedag.


Söndag


Hade endel på agendan med skippade det och följde med som åskådare på kurs istället. Alltid kul att träffa nya förare och hundar. Man lär sig hela tiden. Bonanza va med och skötte sig så bra. Det brukar hon i rättvisans namn alltid göra. Hon överlevde resan bak i Ingelas bil med Nike och Skoj som sällskap   . Va med en sväng upp till fåren. Snart börjar dessa underart söta lamm ploppa ut. En lisa för själen ! I skrivandets stund försöker C få ordning på grindarna till bilen.Ska bli skönt att ha dom på plats. Nog för att hundarna inte ska hoppa ur utan tillåtelse men det är skönt att kunna ha öppet nu när det blir varmare. 

Har funderat ett tag på en sak och jag kommer inte på något bra sätt att få någon att peppa sig själv och kanske göra lite roliga saker, svårt när man inte hittar rätta knappen att trycka på. Vill inte tala om vem det gäller men det är  någon närstående och det är inte alltid lätt som anhörig att inte kunna hjälpa. Man känner sig maktlös och emellanåt väldigt irriterad. Så tänker man efter och inser att det inte är roligt för personen men någonstans måste dom ju själva försöka !? Hoppas det lättar snart för jag vet inte vad jag ska göra. Älskar personen och vill ju bara väl men ibland känner jag hur jag förvandlas till en Bitch.

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards