lorna

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av lorna hanell - 30 mars 2012 19:46

Måndag

Harriet kurs. Hon är bra söt mitt lilla troll    Hon driver mig till vansinne många gånger men är för det mesta en dröm att jobba med för hon försöker verkligen allt hon kan för att göra vad matte ber henne om. Så va det bara att hoppa i duchen och åka och jobba ett kort pass. Ibland kan jag bli LITE frustrerad på jobbet ! I kväll va en sådan dag.( Inte på min brukare dock. )

Tisdag

Jobb. Jag började dock inte 9 utan 12.

Onsdag gick jag av 9 och va hemma vid 10 tiden.Det va kurs men jag kunde inte hitta energin som behövdes utan avstod. Ja fikat va jag med på en sväng.

Torsdag

Hade en trimhund som skulle komma 11. Tog lite på Bonanza innan och nu är hon inte riktigt så vildvuxen längre. Så va det trimhundens  tur och det är inga problem att trimma denna lilla BLT tik. När jag hade typ en sträng kvar att klippa med maskin så la den av !! Efter att ha dunkat den i bordet så gick den typ 10 sekunder till och det va precis vad som behövdes för att jag skulle bli klar      Bara det att jag skulle ta Axel cokså men det sket sig liksom i starten. Ja ja ..... Han va inte helt igenväxt men nu vete sjutton hur jag ska göra. Lite vågat att börja trimma honom och halva hunden blir rakad men inte resten. Skulle se lite konstigt ut !

C for iväg på en lastbilstur och jag va alltså gräsänka. Så ringer telefonen och det är I som säger att Witch tagit sig en tur, jag slängde mig i bilen och iväg ! Som TUR va kom hon tillbaka ganska snart. MEN hon får på inga vis anstränga sitt lilla fina hjärta så dant!!!! Lättad av att se henne sitta där i framsätet men tankarna malde hur hon skulle må efter sin utflykt. När jag kom hem så hade Axel hamnat på fel sida om grinden och va i v rummet. Till min stora glädje så är bananer ingen favvo hos honom så dom låg kvar i skålen.

Fredag

Städning stod på agendan, Puttan inte bra    Får ett mindre spel för jag har inte hört något på hela dagen trots sms tjat. Hon ligger mig så otroligt varmt om hjärtat denna hund! Är som det vore min egen.


Conny körde ungarna till stan för att dom skulle få handla.Tyvärr är det så dyrt i Ringarum så det finns inte en chans att handla där. Dom följde med hem en sväng så vi fikade. Och nu är det dax för Lets Dance  så

Tjipp Tjopp


Ovido - Quiz & Flashcards