lorna

Alla inlägg den 1 september 2010

Av lorna hanell - 1 september 2010 14:46

Natten har bestått av hosta,snörvel,hosta och nysningar. Gick upp med tanken att nu skulle jag ta mig fanken inte beröras av förkylningen mera. Kan väl säga som så att det sket sig i starten.

Gick ganska bra ett tag (medans panodilen gjorde värkan) Jag pysslade lite med tvätt och städade lite samt fixade maten. DÅ slog det till !!!! Orken tog tvär slut.Men det va bara i med mera panodil och köra på.

Fick ett roligt samtal på fm,en kille ringde och bad mig komma på anställningsintervju i morgon. Det som kändes bäst va att "brukaren" själv hade valt ut några hon ville träffa. Så nu är det bara att hålla tummarna. Min första känsla är att det skulle bli kanonbra.

Harriet är desperat, Ingela har haft kurs idag och vi va INTE på plan. Hon blir lite lätt desperat när hon fattar att det är kurs och hon inte får vara med. Hoppas kunna gå ut ett varv med henne när det är kurs i kväll.

Tobbe är iväg till stan, han är ledig och det är ju totalt livsfaligt att vara hemma en enda dag   . Som tur är så kommer jag själv ihåg hur det va i den åldern. Mamma och pappa låg ju inte högst på 10 i topp listan.

Igår åkte Pip Larsson ( Molle) hem. Han kommer snart att göra ett besök här igen. Det fungerar helt ok, det som är jobbigt är att han längtar efter sin matte HELA tiden. Tycker synd om honom.

Fick ett brev från polisen idag. Visst är man lite töntig!! Bara för att det är från polisen så blir man lite "orolig" trots att man vet att man inte gjort något. I brevet låg min pappas vigselring som upphittats vid tillslag mot en stöld härva. Men HALLÅ!!! Borde dom inte skickat det som rek åtminstonde? Nu kom den ju fram dit den skulle men ändå !!

Idag vet jag några som är glada !!! Dom får nyckeln till sitt nya hem. Lycka till med det nya huset Ingela och Andreas   !

Det va nog allt för nu.

Tjipp Tjopp

 

Ovido - Quiz & Flashcards