lorna

Alla inlägg den 14 september 2010

Av lorna hanell - 14 september 2010 20:28

Upp och plockade fram trimmgrejorna. Otta och Tess är två fina cockerflickor som behövde en makeover. Otta 12 år va lättrimmad eftersom hon tidigare va maskinklippt på ryggen. Det som va problemet va att få henne att stå. Inget av hennes favoritsysselsättning kan jag tala om. Smsade på förstärkning så Sara kom in och hjälpte mig. Conny är i dessa lägen inte till minsta lilla nytta. Om jag ber honom hålla i och hunden ändå sätter sig så får jag bara till svar  Men hon VILLE ju sätta sig    Han förstår inte riktigt att det INTE är hunden som bestämmer. Tess är en liten Black and Tan tik. Jag är inte van att trimma enfärgade men det gick faktiskt bra. Så kom husse och hämtade dom och jag tror han va nöjd. Sedan satt jag igång med middagen. Dillstuvad potatis med isterband. Inte helt fel faktiskt. Skulle försöka hinna baka också, men då kom jag på att Adelia nog skulle ha med sig fika till morgondagens kurs.  Sara och jag packade istället in Jizza och Harriet i bilen och åkte till Herrborum för att leta svamp. Och svamp hittade vi    Blev en hel korg på ca 40 minuter. Harriet och Jizza njöt av att brassa runt i skogen. Harriet är duktig att försöka plocka bort pinnar och barr själv men lite assistans fick hon av mig.

Har även idag väntat på att dom skulle ringa om ny tid för anställningsintervju. Har väntat förgäves även idag tyvärr! Han sa i och försig att det blivit försenat men jag blir LITE frågande. Kunde ju i alla fall tala om att det är framflyttat igen.

Blir lite depp på att behöva vänta! Nu ska jag stoppa i mig lite panodil och hoppas att nacke,axlar och armar slutar värka.

Tjipp Tjopp

 

Ovido - Quiz & Flashcards