lorna

Alla inlägg den 22 september 2010

Av lorna hanell - 22 september 2010 20:11

Idag skulle det bli min första dag på nya jobbet. Innan jag for iväg så tog jag ett träningspass med Bonanza och Harriet.

Så va det bara att ladda och ge sig iväg. Sista biten in till Rejmyre är INTE kul. Väl framme så va det ingen hemma   . Ringde schefen och det hade tydligen blivit en missuppfattning. Jaha ! Det va bara att åka hem igen. Fick faktiskt skriva upp timmarna i alla fall. Det va positivt tycker jag  .

När jag kom hem så började jag trimma Molle. Tog nästan hela honom men så kände jag att nacken tackade för sig så nu tar jag resten i morgon.

Tog en sväng in till bruksa ikväll. Bra för Katla att få träffa nya hundar, hon behöver liksom vänja sig för det blir några stycken   Hon va jätte duktig och jag hade även med Harriet som jag försökte göra några moment med. Kan säga att det är inte lätt när man har en liten Katla springande framför fötterna.

Vad har då annars hänt? Ja här kommer en sammanfattning av Katla.

Tjena Tjaba Hallå! Katla coaling!! Ja då kan man väl säga att jag bott in mig. Dom där små sakerna med långa öron är ju inte dirrekt världens roligaste polare. För att inte tala om den stora svarta saken som morrar så fort jag kommer för nära. Dom med lååånga öron uppskattar inte att jag drar i dom. Känsliga typer ! Annars är det bra här. Mat på bestämda tider, mycke utevistelse, träffar många nya människor som tycker jag är såååå söt  . Blir ju nästan pinsamt ! Ikväll har vi varit på ett ställe som heter brukshundsklubben. Jag ska vänja mig att vara där säger matte. Ska vänja mig att vara på nya ställen över huvudtaget för matte tycker visst att det är kul att dra med oss hundar överallt. Inne på bruksa träffade jag 3 nya hundar. En Berner (Nemo) en herdehund (King) och en Flatt ( Zebb) . Det va kul men nu är en liten valp trött. Har fått min kvällsmat så nu ska jag sova. Adios!!

Tjipp Tjopp

Ovido - Quiz & Flashcards